Boggieinställningar Pro XR, Pro x2 !

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Ja, det var med en 44mm matta.
23/39 drevning, original i variatorer(switchback 800)

Ingen "boggie-mod" gjord.

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Gjorde boggie modden idag och jag vart riktigt nöjd, fick en mycket roligare skoter !

en 44" skulle ju vara pricken över i:et nu asså :D

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Gjorde boggie modden idag och jag vart riktigt nöjd, fick en mycket roligare skoter !

en 44" skulle ju vara pricken över i:et nu asså :D

synd att man är så förbannat kass på engelska annars hade man ju fattat va som stodi forumet, får ta en exta lektion i engelska =)

ni som har gjort denna modifiaktion i era boggisar är nu nöjda, har ni gjort dem själva hur noga va ni

är trött på det extra lilla glappet i boggien på min xr 800

men i forumet står det att dem som gjort denna modifikation rekomenderar en lösare fram dämpare i boggien??? är det någon ni har gjort också'

själv kör ja med öhlinare både fram å bak i boggien + 44 matta

sen är det bara ja som inte får farm bilderna på forumet. alltså hardcoresldders forum. ja är medlem men bilderna fungerar inte ändå. tacksam för svar å bilder på hur ni gjort. attså när ni borrat nytt hål
tacksam för svar

tack för ett bra forum annars :hello:

Last edited:

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
synd att man är så förbannat kass på engelska annars hade man ju fattat va som stodi forumet, får ta en exta lektion i engelska =)

ni som har gjort denna modifiaktion i era boggisar är nu nöjda, har ni gjort dem själva hur noga va ni

är trött på det extra lilla glappet i boggien på min xr 800

men i forumet står det att dem som gjort denna modifikation rekomenderar en lösare fram dämpare i boggien??? är det någon ni har gjort också'

själv kör ja med öhlinare både fram å bak i boggien + 44 matta

sen är det bara ja som inte får farm bilderna på forumet. alltså hardcoresldders forum. ja är medlem men bilderna fungerar inte ändå. tacksam för svar å bilder på hur ni gjort. attså när ni borrat nytt hål
tacksam för svar

tack för ett bra forum annars :hello:
Ang de med engelskan, använd http://translate.google.se/?hl=sv&tab=wT#

Ja du fattar nog hur du gör :)

Jag var väldigt noga när jag mätte ut hålen iaf, borrade hålen inifrån tunneln. gör du modden kommer du få bort glappet helt !
jag kör med orginaldämpninge jag :) funkar fint , dock bara en 32" matta :(

Ang bilderna på forumet så kunde inte ja heller se dom på första sidorna , men från kanske sida 20 och framåt kunde ja se alla bilder som lagts upp :)

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
Ang de med engelskan, använd http://translate.google.se/?hl=sv&tab=wT#

Ja du fattar nog hur du gör :)

Jag var väldigt noga när jag mätte ut hålen iaf, borrade hålen inifrån tunneln. gör du modden kommer du få bort glappet helt !
jag kör med orginaldämpninge jag :) funkar fint , dock bara en 32" matta :(

Ang bilderna på forumet så kunde inte ja heller se dom på första sidorna , men från kanske sida 20 och framåt kunde ja se alla bilder som lagts upp :)

=) haha japp engalska är kul =)
men du som har gjort modden kan inte du lägga ut några bilder på hur dem mya hålen ser ut så ja får se vore väldigt snällt
mina bilder på forumet fungerar ej vetef*n va det är för fel
tack på förhand

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
här är lite bilder som hjälpte mig på traven ( orkar inte lägga in mina egna då de ändå är usla mobil bilder)

sylen1

Semi PRO sledder
14 okt 2006
47
0
0
norberg
här är lite bilder som hjälpte mig på traven ( orkar inte lägga in mina egna då de ändå är usla mobil bilder)

oki nu är ja med det är alltså det nedre hålet som är nytt.. hmm inte bra för så har ja på min pro xr den har ju två hål från början. men vet inte om det sitter så långt ner. tack för hjälpen iaf. skit schysst. känner du någon skillnad då. vilket hål har du sitter i bak då. ja har två där också

eriksson09

Medlem
17 feb 2009
14
0
1
Har gjort den där boggie "modden" på min Pro x2, flyttade klossarna närmre saxen. Blev riktigt nöjd endå! men då hörde jag att det lät konstigt från boggien:afraid:. Är troligen dom där klossarna som sitter längst fram på skenorna som hakar i mattan lite, Nu blir jag vell troligen tvingad att flytta tillbaks till dom gamla hålen eller spänna ballatorremmen kanske:( kändes inte kul! just när man fått till det bra så krånglar det på annat vis. Ingen som har upplevt detta problem?

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
Har gjort den där boggie "modden" på min Pro x2, flyttade klossarna närmre saxen. Blev riktigt nöjd endå! men då hörde jag att det lät konstigt från boggien:afraid:. Är troligen dom där klossarna som sitter längst fram på skenorna som hakar i mattan lite, Nu blir jag vell troligen tvingad att flytta tillbaks till dom gamla hålen eller spänna ballatorremmen kanske:( kändes inte kul! just när man fått till det bra så krånglar det på annat vis. Ingen som har upplevt detta problem?

Jag hade det på min IQr att skenorna tog i mattan när man körde över gupp, kapade bara skenorna ca 3-4cm och det blev perfekt. Går att kapa på plats ;)

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Köpte en Pro XR800 idag som "påskmaskin". Jag har inte hunnit köra så mycket än, men jag får se om man kanske skulle gjort någon boggie mod innan påsk.
Men på bilderna här ovan som PjukeN lagt in så ser det ut som att det är mer än 2cm som skiljer mellan hålen?
Är det sänkt 2cm "centrum centrum" eller är det 2cm mellan undre kanten på övre hålet och övre kanten på undre hålet? Om någon förstår hur jag tänker som :p