Boggieförlängning

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Tjosan!

Har sett att många har förlängt sin boggie med sån här skenor och jag har lite frågor:

1. Hur stabilt och hur bra håller det?
2. Är det mycket jobb att förlänga?
3. Vart finns dom att köpa?
4. Passar dom till vilken skoter som helst? Om inte, finns dom till en mtn cat 600?

Tack på förhand!:)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Hur långt har du tänkt att förlänga? Om du ska förlänga till 144'' så tror jag att de är bäst att försöka hitta 144'' skenor från en MC800 -01. Om du beställer från usa så kan du även få tag på dom nyare skenorna.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag har tucktat min förlängda enduro på på och har även hoppat ganska mycket utan att något har hänt så håller gör det. Sen så beror det väl på hur mycket man förlänger.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
e-Bay, köpa dom som org reservdel går ju oxå. Skenorna från -01 kan du nog hitta på b.locket om du har tur men annars är de väl bengan du ska höra med. Men enklast å billigast är nog att köpa som org reservdel från usa.
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Okej. Hittade en komplett 151" boggie med en 44 matta från en mtn cat 800 -02 på blocket för 7.000 men jag har fan inte råd :bawling:
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Men vad har ni funderat på att ni behöver för budget ?
En av de snyggare förlängningarna tycker jag är från TracksUSA men dom är inte gratis.

Tänker nu sälja den ni har på nu så en bra 136" matta / boggi bör ni ju kunna få hyffsat för. Då en hel del personer förlänger sina korta maskiner.

Vändhjulet: Köp köp köp... Kan bli ganska kul maskin.
Men vad är det för matta? När jag själv bytte var jag inne på 44mm men hittade ingen. En nedkapad matta tycker jag är sådär. Kammarna blir för hårda, man tappar lite av trycket snett ner (mindre böjning i kammen) man får allt bakåt och därmet mister lite av lyftkrafen. Håller väl förvisso bättre i hårdare underlag.
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Det ser ut som en 44mm+ matta. Har en 44mm matta på nu men den skulle behöva bytas, 75% av alla sidokammar är borta :cool: