Boggie SRX

Skotertok

Välkänd medlem
3 okt 2009
102
0
6
Garphyttan
Har en del funderingar över orginalboggien på min SRX -98.
Vad jag läst mig till på div. forum så är ingen speciellt nöjd med den.
Funderar på att förbättra markfrigången, då genom sänka boggien och byta framdämpare, är detta någon ide eller är det bättre att passa in en annan boggie? I så fall vilken? Kan tillägga att jag hittade öhlinsdämpare i min boggie och antar att de inte är orginal, om det påverkar.
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Höjj boggien,lite mer matta,nonslip och quickrods så lär de bli bra mkt skillnad jämfört orginal. För dom är riktigt låga srx orginal och lite matta.

Finns nått som heter "long travelkit" till srx och då blir den som en sxr i boggien tydligen. Fråga yamahasrx700 eller vad han nu heter, han har de på sin srx, vad han tycker om de om de är värt, och vart man kan köpa de om du är intresserad av de.

Öhlins är inte orginal, så var bara glad att de sitter på :D

Annars om du vill byta boggie helt och hållet så är ju typ alla boggies bättre än yamaha pro action boggien, kanske nån från en proX,äldre lynx RCG boggien skulle vara nå att modda dit på srx:en?
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Brorsan hade longtravel kitt på sin srx -98 och trots att dämparna var lite sisådär (behövde renovering) så var det bara mata på över groparna utan att få ont i ryggen som med original dämpare. Jag har beställt till min men jag har inte fått det än. Longtravel kittet är utvecklat så att skotern blir nästan inte högre än original för att fortfarande vara lika stabil som den är efter leden. Det dom gör är att dom byter kolvstänger till längre i bägge dämparna, schimsar om och dom byter även till en annan fjäder på främre dämparen. Dämparna blir mjukare och 100ggr bättre, längre fjädringsväg (som sxr och viper) så man slipper genomslag och mer viktförskjutning. www.knracing.se gå in och kolla. Dyrt men enligt mig är det värt pengarna. Men det funkar också att flytta ner boggin, den bli högre och går bättre i snö men fortfarande lika stum som original. Ska du byta boggie så ska polaris Xtra-10 funka bra.
 

Skotertok

Välkänd medlem
3 okt 2009
102
0
6
Garphyttan
Verkar som soppamätaren sagt upp sig. Ett vanligt fel kanske?
Ska leta upp givaren å felsöka, lite feedback är aldrig fel...