Boggie problem på indy 500

Bewra

Välkänd medlem
4 aug 2006
238
0
16
Piteå
bewra.hopto.org
Någon som vet varför mattan är galet sträckt även fast mattsträckarna är max utskruvade?
Även fast den är så extremt spänd så rappar den på mattan också, men det kan möjligtvis vara i kedjehuset också.
Jag kände på nedre drevet och det var ganska vasst, är det dax att byta då?
Drivhjulen är nya och mattan är rättså ny den också, drivaxel lagrena är fräscha dom också.
Lägger upp bilder på boggien så får ni titta efter om ni ser nått som är fel.

En ska till också, varför ligger det brickor på motorkuddarna då det förmodligen inte ska vara det? :/

Skotern är en Indy 500 -90
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Tycker det ser ut som boggien är sänkt både fram och bak eller ser jag fel? Vilket skick e mattan? och drivhjulen?
Hur mycket har du kvar på kedjesträckaren? den ser lite väl inskruvad ut, skulle den rappa där då låter det riktigt illa.
Brickorna under kuddarna kan ha att göra med motorns/variatorinställningen men ser lite väl halvtaskigt ut.

Ser i allfall att du saknar en popnit till kylelementet ;)
 

jonch

Medlem
6 feb 2007
48
0
1
men om men provar sätta dit mindre drivhjul? för he finns fan inge fel men kan hitta på skiten.
 

jonch

Medlem
6 feb 2007
48
0
1
men den är ju typ sänkt fram, men vars menar du med att den är sänkt bak?
 

polaris 400

Aktiv medlem
25 dec 2006
94
0
6
Lövånger
när dreven ser ut sådär är det dags att byta drev + kedja. jag tror boggien sitter monterad fel fram, prova montera den i det andra hålet. om den sitter för långt ner kan mattan bli för sträckt. plastbitarna för justering av fjädrarna bak måste bytas, en är borta.
 

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
Boggien måste vara felmonterad min 93à har mattan väldigt slak men den
kuggar alldrig över. Drevena mina har gått 2000 mil (tredje kedjan) och
de funkar då fortfarande perfekt.Är kedjan rätt spänd ska det inte kunna kugga över där.
 

Bewra

Välkänd medlem
4 aug 2006
238
0
16
Piteå
bewra.hopto.org
Jo jag får testa höja boggien fram och se om det blir någon skillnad.

EFI93: Du ligger möjligtvis inte och trycker på några bilder på din boggie och infästningarna i chassit?
Så jag får nått att jämföra med, skulle vara bussigt :)