Boggie problem F5 -03

Siimon26

Välkänd medlem
26 feb 2012
104
0
6
Uppsala
Hej har problem med att framkanten på boggien hänger i luften även fast ballata remmarna är slaka vad gör man för att få ner den? För det är alldeles för mycket skidtryck som det är nu
 

Siimon26

Välkänd medlem
26 feb 2012
104
0
6
Uppsala
jo det kan man ju göra men den borde ju inte hänga i luften skulle vara kul att veta varför den gör det
 

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
Montera boggin i övre hålet bak, alltså det som är ovanför fotsteget. det blir en helt annan maskin mot att ha den i det nedre hålet.
 

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
På F6an jag köpte ny så satt boggin monterad i det nedre hålet, körde sammanlagt 4 mil så o skotern var hemsk på led. Flyttade sedan boggin till det övre hålet och bytte samtidigt styrstål till enkel stål o resten av dom 700 mil jag körde på den var halt suveräna. Riktigt kul maskin som jag fortfarande kan sakna ibland.
 

Siimon26

Välkänd medlem
26 feb 2012
104
0
6
Uppsala
hittar inte på några andra hål att montera den i vore jätte bra om någon skulle vilja lägga upp en bild :)
 

longridge

Medlem
12 jan 2012
25
0
1
På min F6 fanns hålen förborrade på förstärkningen inne i tunneln. Jag borrade upp hålen och flyttade ner den dit å det blev en väldig skillnad på boggifjädringen, mycket bättre! Dock så var framdämparna kortade med invändiga distanser, som jag oxå tog bort för att få tillbaka skidtrycket.