Boggie förstärkningar till M8-09

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Föraren/ägaren ifråga har helt klart köpt fel skoter för den åkning han utför med den där maskinen.
Vem som helst kan väl räkna ut att de där boggieskenorna inte tål en crossbana och dylik körning?

Arctics 2604-910 är stadiga bitar (som man ev. kräver ett par nya hål i railsen), men jag tror inte att det skulle hjälpt särskilt mycket i detta fall.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
föraren i fråga, har inte varit på en crossbana!
utan han körde i en liten backe och fick ett skidlyft i slutet, han slog nästan över och då gick dom bakre vändhjulen sönder och som en följd av detta knäcktes boggieskenorna..

Håller det inte för de är de inte så bra, men för säkerthetsskull ska han nu köpa sig ett par boggieförstärkare så att detta inte händer igen..
Och jag tror att jag frågade om var man kan hitta boggieförstärkare inte vilken typ av körning man kan utföra med en 09:as M8 sno pro.

Mvh magnus

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
men herregud, för det första. jag har då kört fan så mkt hårdare än sådär med min M8a, på alla sätt och möjliga vis. Så där handlade de nog mest om otur.

Senast redigerad av en moderator:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag utesluter inte "Svärdet i stenen", dvs. att tidigare misshandel av maskinen föranlett denna händelse.

Det är ett rätt tvärt stopp efter reset han drar, och det i sidled, så helt förvånad är jag inte. Gör man så upprepade gånger så ger saker vika.

B

Biosteel

arctic har blivit sämre dom har banta skotrana så mycket så dom håller inte nå jag har alltid kört arctic men jag börjar baka för dom med senaste skotern jag har crossfire 8 09a å den är förstärkt å allt som man kan göra på den fronten men endå håller den inte så jag säger då det nej arctic skärpning

å du som är å bråkar i tråden kan lägga ner gå till en annan tråd om du ska bråka!

nu ska vi inte kasta sten i glashus men jag mår väll ändå få påpeka att arctic känns som dom mer stabila maskinerna på marknaden rykten går ju om att e tech motorerna skär innan dom ens kommit ut från fabriken, att yamahas chassin går i bitar , likaså gäller ju skidoo när dom skulle vara ballast och släppa en 800 maskin under 200 kg som slutade i kaos enligt min mening iof så e detta bara rykten men de innehåller alltid ett korn av sanning:bootyshake: