Boggie Byte?

labonte

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
norrland.danielgustafsson.com
tja nu är det så här att jag idag körde sönder boggien på min phazer 480 årm -88 :( så nu undrar jag om man kan köpa nån annan boggie och slänga dit typ nån mordernare eller nått sånt? för igenligen är det ju likadana fästen fast dom kan sitta på lite andra ställen jämfört med orginal men det måste ju gå att ordna igenom att borra nya fästen i chassit går det?

och isåfall vet ni av nån typ av boggie som är bra? :)
 

Hellgren

Välkänd medlem
Det går väl att sätta dit vad som helst igentlingen som är lika bred i tunneln. Bara man förstärker runt hålen som boggien sitter i. Sen måste du ha en matta som passar till en phazer som passar till boggiens längd och så.
 

rmt

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Bytte matta på min i början av december o gjorde då om den till 307 längd.
Det är rätt som dom säger om att man måste förstärka boggie infästningarna fram..( fryttade min ca 5cm bakåt o 4cm nedåt i framkant) Men det är faktiskt inte svårt alls.
Vad är trasigt i boggien som du har... har en del prylar till sådana...?? kanske slipper du leta efter ny
 

labonte

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
norrland.danielgustafsson.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 29-Dec-02 kl 07:18 PM (CET)]tack för svaren men tänkte skruva isär den idag och då såg jag att även bakre fästet till boggie har gått av och det kostar fan mer och laga en och köpa en ny
så jag tar och köper mig en ny maskin

sen lär jag skrota den och sälja iväg delarna


J.Ä.V.L.A gammalt SKROT