Bmp variatorkit m8000

4 jan 2014
16
0
1
Luleå
Hej!

Funderar starkt på att köpa bmp variatorkit med justerbar helix och magnet vikter osv till min m8000 14.

Är det någon som har testat detta kitt eller vet om det är nåt att hänga i gran?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Jo, har satt det kittet på min och hatar skiten. Den dåliga backning som fanns är helt borta (kan inte längre backa av från släpvagn).

Dålig backshift och framförallt värdelös support. "de flesta har varit nöjda" var vad jag fick som svar.

Så istället för att "bygga ett eget" som jag hade tänkt, köpte jag ett sådantdär, men nu står jag på samma ruta (eller sämre) som innan, och måste liktförbannad "trixa själv" fast det var därför jag valde ett färdigt.
 
4 jan 2014
16
0
1
Luleå
Ajdå, lät ju inge bra. För det är just bättre backshift jag är ute efter så får nog blir något annat. Hade du handlat från speedtech?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
SMP's variant av BMP-kitet är superduper.
Magnetvikter var ju något helt annat än detta småskruvar och brickor, i solklart positiv bemärkelse.
 

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Tänk nu på att K-len hade kitet med justerbar torsionsfjäder i sekundären och att backfunktionen inte fungerar lika bra. Deras nya kit innehåller justerbara kit utan torsionsfjäder.
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Efter att ha provat Cutler vikter med insexskruvar man skruvar i med vikterna i variatorn är jag rätt bra nöjd! Det går väldigt fort att hitta rätt vikt OCH att ändra om det behövs! Går iofs inte finjustera viktfördelningen som på STM tex men man ska ha tid att göra det också...