bluffannons

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
hej, satt precis o kollade på bl*cket då denna annons dök upp,
http://www.blocket.se/goteborg/2009_Arctic_Cat_Sno_Pro_Cross_30718778.htm?ca=12&w=3
ringde på skotern men vart frånkopplad direkt så jag provade att maila, gick 10 minuter så fick jag svar och då va det tydligen en tjej som skulle sälja den åt sin man som hade åkt till iraq o skulle bli där ett år. Skotern står i england fick jag till svar och den kunde skickas och hon stod för alla kostnader, MEN hon kunde inte skicka några bilder på regnummret eller ägaruppgifter och hon fick inte ge ut några uppgifter om henne man heller så man kan kolla upp något. Och som vanligt så skulle man sätta in pengar på ett konto när skotern hade skickats..
Så lägg inte ner någon tid på att mail eller försöka ringa på annonsen. kan skicka hela mailet via Pm om det är nån som vill se det.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Varför skulle man förvara en snöskoter i england? Bättre lögn än så kan man nog komma på...
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
mailade till personen för ca 30 min sen och sa att jag kunde ta båt över till england och hämta skoter och då frågade jag även efter ett namn till personen och en adress för jag skulle använda gps sa jag men nu har jag inte fått nått svar än, innan jag frågade om adress till personen och namn så svarade person efter ca 5 minuter.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Detta är översatt direkt från finska med ett översättningsprogram. Jag ska maila dessa filurer, och skriva om detta i tidningen. Kan vara bra att följa upp bluffandet.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Bra tänkt!

Jag tycker alla som läser här kan gå in på blocket.se och anmäla annonsen som försök till bedrägeri! Sånt här skit ska inte folk komma undan med! :mad2::mad2:
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
hej, satt precis o kollade på bl*cket då denna annons dök upp,
http://www.blocket.se/goteborg/2009_Arctic_Cat_Sno_Pro_Cross_30718778.htm?ca=12&w=3
ringde på skotern men vart frånkopplad direkt så jag provade att maila, gick 10 minuter så fick jag svar och då va det tydligen en tjej som skulle sälja den åt sin man som hade åkt till iraq o skulle bli där ett år. Skotern står i england fick jag till svar och den kunde skickas och hon stod för alla kostnader, MEN hon kunde inte skicka några bilder på regnummret eller ägaruppgifter och hon fick inte ge ut några uppgifter om henne man heller så man kan kolla upp något. Och som vanligt så skulle man sätta in pengar på ett konto när skotern hade skickats..
Så lägg inte ner någon tid på att mail eller försöka ringa på annonsen. kan skicka hela mailet via Pm om det är nån som vill se det.
Skicka mig allt du har om detta.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Säkert samma liga som bla hade billiga Yamahas ute på blocket förra säsongen även dom fanns i England


Det gäller att vara extra vaksam, ser det för bra ut så är det oftast det


Försöka vara efterklok om man blivit lurad är oftast lönlöst

Att anmäla och försöka få ut pengar den vägen brukar ofta vara omöjligt då dessa personer ofta är skuldsatta långt över öronen


Passa er även för varianten där en säll person kommer och erbjuder sig att sälja skotern åt er, allt ni behöver göra är att skriva på kontraktet som är medtaget sen har personen x antal dagar på sig att sälja skotern åt er, ni behöver inte ens ställa över skotern.

Låter ju jättebra?

Naturligtvis ser ni aldrig skotern eller några pengar
 
Last edited:

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Nordland jag skickar över hela mailet till dig i eftermiddag via pm då jag sitter på jobbet nu och kör via min iPhone.
 

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Japp såg att annonsen är borttagen nu och jag har fortfarande inte fått nått svar av personen när jag frågade efter ett namn till personen och adress