Bluddrar på lågvarv...

XCR600SP

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Har en xcr sp som bluddrar och svarar dåligt på gasen upp till ca 6000 rpm. Då det är varmt ute märks det av ännu mer. Står man stilla och drar fullgas blir det ett stort svart-moln bakom skotern och det kan ta flera sek innan motorn "svarar". Vid kallare väder kan den gå bättre. Jag misstänker därför att det beror på bestyckningen. Men det konstiga är att vid ca -15 är stiften i ljusaste laget, medan dom går nästan svarta vid plusgrader.
Finns det någon som vet vad detta kan bero på? Eller nån som rent utav har samma problem?
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Har samma problem på min Ultra, är det fem plus så tar det iaf fem sekunder för den att gå rent när man trampar till på gasen, tror det beror på för stort lågfartsmunstycke men har inte orkat bry mig...
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Hej

Hm, känner igen det lite från min skoter. Det är ju en Yamaha, så där kan man justera bränsle/luftblandningen och det var den som var boven. Den gick bra när det var kallt men när det blev lite varmare så gick den inge bra på låga varv. Han fick för mycket soppa då. Vet ej hur det fungerar på andra märken men så var det iallafall på Yamaha.

MVH Mikael V
 

Judger

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
samma sak på min polaris xlt 600 sp -94
Det verkar som om den vill sura ner sig.. Men om man trycker för hårt på gasen och motorn dör får man kämpa för att starta den igen..
 

fredrik eriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
43
Gävle
hade lika problem met min xlt sp.den räckte det att justera ut luftskruvarna på.ta isär förgasarna och kolla vad det sitter för munstycken i.säkert för stora lågfartmunstyken.