Jag har en Polaris Trail RMK med 550f motorn som har gått ca 450-500mil.
Den går jätte fint på tomgång, mellangas och fullgas.
Men ibland på mellangas vid normal ledkörning så börjar den att bluddra till och ibland så rensar den ur avgassystemet med en jä*la smäll. Kan sedan gå jätte fint hundra meter till innan den gör samma sak igen.
Fortsätter man att hålla gasen i samma läge när den börjar bluddra så dör den. Släpper man gasen och tar om så kommer den igen.
Händer ofta på jättelåga varv.
Har rengjort bägge förgasarna, satt i nya stift. Mätt upp kompan till ca 8,9 på båda cylindrarna.
Kan det ha något att göra med att voltregulatorn har pajat?
Beställt en ny men inte fått än.
Sitter det nån "gashängskontakt" på dessa. Sitter ett litet stift vid gashandtaget. Om det kan vara någon sån grej..
Känns lite surt att köpa ny cdi-box och tändspole bara för att testa..
Tacksam för svar
/Niklas :hmmmm2:
Den går jätte fint på tomgång, mellangas och fullgas.
Men ibland på mellangas vid normal ledkörning så börjar den att bluddra till och ibland så rensar den ur avgassystemet med en jä*la smäll. Kan sedan gå jätte fint hundra meter till innan den gör samma sak igen.
Fortsätter man att hålla gasen i samma läge när den börjar bluddra så dör den. Släpper man gasen och tar om så kommer den igen.
Händer ofta på jättelåga varv.
Har rengjort bägge förgasarna, satt i nya stift. Mätt upp kompan till ca 8,9 på båda cylindrarna.
Kan det ha något att göra med att voltregulatorn har pajat?
Beställt en ny men inte fått än.
Sitter det nån "gashängskontakt" på dessa. Sitter ett litet stift vid gashandtaget. Om det kan vara någon sån grej..
Känns lite surt att köpa ny cdi-box och tändspole bara för att testa..
Tacksam för svar
/Niklas :hmmmm2: