Bluddrade rx1

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
Tjena var ute idag å körde, när jag hoppade/Wheelie så att den stod rätt brant upp så tvärdog den i en sec för att sendan bluddra när man gav lite mindre än halv gas . körde så hem 4km. samt att jag tog upp alla stift när jag var hemma men kunde inte se något fel , hade ju lovat tanten att vi skulle fara och grilla så det var ju bara att fara till en närbelägen tjärn, när jag körde ner på den ganska brant så gick den helt plötsligt som den skulle igen . vad är det som kan ha vare orsaken har upplevt detta förut när man har åkt på rullen att den dör av och bluddrar men brukar komma igång på en gång men inte denna gång .

mvh Alex
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Enda gångerna min gått lite sämre är då man burkat med den och lutningen varit rejälv. Typ helt på sidan. Aldrig annars. Service och underhåll är skött korrekt ?

Kolla och se om du fått ut nå olja i luftburken. Men från det till att den gått bra till pissigt till bra igen låter ju suspekt :) Kan ju vara nå skit i gasarna som ställer till med elände. Själv köra jag med extra filter mellan tank och förgasare.
 

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
tack för svar
nej ingen olja hade det komme heller.. hur var detta med flotörhusen som jag har för mig att jag hört att det var några problem med . det är en 03 mountain .
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kanske är nåt tjafs 03 då.. har inte haft några problem med min och den har stått rakt upp rätt ofta innan jag förlängde...
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Du har helt rätt angående flottörhusen, dom hade problem första året pga att sopppan hamnade längst bak i flottörhuset när man körde som du gjorde å då fick den ingen soppa till huvudmunstycket. Det kom en annan modell med "skvalp-plåt" runt huvudmunstycket året efter.
 

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
kan ju ifs ha vare snö men jag hade upp burken och det var inte nå mycket snö där men kan ju ha vare i intaget till luftburken om ni förstår hur jag menar .. ang flotörhusen så kanske det går att få tag på "uppdaterade" som ska ha den dära skvalp plåten i .. ??? fans det inte nått kit att köpa till dom med annan luftburk eller nått liknade epc kit eller vad det kallas för .. vart köper man det och hur mycket kostar det .. vad innebär det ?
 

grotttan

Medlem
13 jan 2009
38
0
1
varje gång min hamnar i princip rakt upp så stendör den, För att sedan komma igång när den är på platten igen. Vet inte var det är. Men måste ju ha nått med soppan att göra


kan ju ifs ha vare snö men jag hade upp burken och det var inte nå mycket snö där men kan ju ha vare i intaget till luftburken om ni förstår hur jag menar .. ang flotörhusen så kanske det går att få tag på "uppdaterade" som ska ha den dära skvalp plåten i .. ??? fans det inte nått kit att köpa till dom med annan luftburk eller nått liknade epc kit eller vad det kallas för .. vart köper man det och hur mycket kostar det .. vad innebär det ?
 

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
måste ju finnas fler som haft detta problem och som kanske har löst det eller åtminstonde vet vad det beror på? ..
Mvh Alex
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Du har helt rätt angående flottörhusen, dom hade problem första året pga att sopppan hamnade längst bak i flottörhuset när man körde som du gjorde å då fick den ingen soppa till huvudmunstycket. Det kom en annan modell med "skvalp-plåt" runt huvudmunstycket året efter.
Kolla med Yamaha om det stämmer. I så fall är det ju bara att ta isär din och modda den. Lär väl finnas något kit eller nå.

Kör en 05a själv och har inte alls det problemet.