Tjenare! Funderar naturligtvis på att köpa en sån där vilding.
9500 plusen ska ha en Rotaxmotor på 463.3cc eller nåt minns inte riktigt den har runt 95hästar vilket gör att maskinen som väger runt 196kg (vad jag har läst) flyger fram som en lustgaspreppad kotte på leden däremot så sitter det ju bara bladfjädring på den vilket är en nackdel komfortmässigt men jag menar det att skiter man i det så lär skotern rula.
Den jag har hittat är en 9500 men med en 9700 motor på ca. 115 hästar vilket lär kännas ganska gött när man sitter och skriker bakom styret
Den hade föregångaren till dagens 454. Motorn var alltså på 440 cc och den hade strax under 90 hk. Modellen introducerades 1979 och var praktiskt taget oförändrad till modellåret 80 (den fick då gul huv, tidigare var den svart). Till 1981 kom det frivilliga importstoppet därför togs det inte in några 81or som då var röd/svart med kromdekaler! Modellen klev över i 9700 1983 då med typ 534 under huven. Den motorn producerade strax över 90 hk. 95an med sin obefintliga fjädring var lite farlig eftersom den gick så hejdundrns fort (gjorde runt 150).
jag känner en som har en, vet att dom hade tendens att gå lite varma då man körde lungt, en fråga vad hette den modell som hade gul huv och kromad balja? ( för alla hade väll inte det?) och som nämts tidigare, dom går RIKTIGT (!) fort.