Blödder- död. Polaris xc sp 440 -00

Petterlarsson

Ny medlem
12 nov 2010
4
0
1
hudik
Den startar med startgas och jag kan varva den till 5 tusen varv i någon minut, blöddrar mycket, sen dör den. Det var mycket skit i bränslefiltret så det bytte jag, då gick den i 10 minuter, fortfarande blödder. Sen tillbaka på samma problem. Jag bytte bränslepump men samma problem kvarstår. Tanken är ren och fin. Vad har jag för alternativ?

Petterlarsson

Ny medlem
12 nov 2010
4
0
1
hudik
Stiften har jag rengjort och som är relativt nya. Får ge mig på förgasarna. Det finns inge bensin i slangarna till förgasarna då jag tar lös dom. Ska det vara så?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.909
891
113
Kramfors
Du har förmodligen skit i flotörnålarna som dom ligger o flödar. Rengör alla munstycken noga och speciellt i nålmunstycket för flotören. Du kan slipa in sätet för nålen med örontopps och tandkräm för bästa tätning. Och blås med högt lufttryck båda vägarna genom inkkommande soppaväg till flotörhuset och ut igen för att få bort skit som kan ligga bakom nålventilen. Där brukar gummislangsrester ligga och hoppa in i nålsätet i tid o otid så man får flödande förgasare.

Men kolla också för säkerhets skull att reedbladen är hela. För man får detta fenomen om ett blad är av också!!