BK-system Indy XLT??

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
har någon bilder på hur bk-systemet till indy xlt är draget, tänker då speciellt vid fotstegskylarna. men men det kanske inte finns. Hade tänkt dra pulka i vinter och vill ju inte gasa ihjäl familjen.
 
R

Robin

Du bör ju kunna dra det vid sidan om fotstegskylaren.
Det enda jag funerar på är hur pass mycke värme utstrålar detta bk-system? dvs om det ligger mot kylaren att den värmer upp den..
 

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
Gick i dom tankarna själv...en trippel behöver ju all kylning den kan få så att dra ett varm avgassystem bredvid kylaren är ju nått jag vill undvika.

såg på BK:s hemsida att dom hade till XLT (indy) skulle ha behövt bilder på det då jag hade tänkt snida ihop ett själv.
 
R

Robin

Bör gå att lösa genom att tex montera en alu plåt längs med sidan av kylaren (några mm ifrån) som sedan nitas fast i fotsteget. Alu leder ju bra värme och därmed bör den kunna ta upp värmen som utstrålas av "bk-systemet" och istället för att värma kylaren, leda värmen till fotsteget och samtidigt smälta lite snö.

Eller bara linda in bk-systemet i avgasbandage så den håller värmen inom sig funkar nog också.