BK-avgassystem

macke117

Aktiv medlem
12 sept 2009
84
2
6
Östersund
Har köpt mig en Polaris Ultra SKS -96, det sitter bk-system monterat:)

Kanske är bra om man ska dra kälke och skjutsa familjen, någon som vet om det är stor effektförlust att ha ett sånt system monterat?

Själv tänker jag nog montera av det ganska omgående :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Har köpt mig en Polaris Ultra SKS -96, det sitter bk-system monterat:)

Kanske är bra om man ska dra kälke och skjutsa familjen, någon som vet om det är stor effektförlust att ha ett sånt system monterat?

Själv tänker jag nog montera av det ganska omgående :)
Montera av genast om du är en gasglad snubbe!!

Kan ge mer hk än org faktist!! Men jag skulle vara försiktig med längre fullgasrepor med detta långrör.Problemet kan bli för högt mottryck i dämpare/pipan så den bygger upp för hög värme och spikar sönder. Det gäller att snubbar som monterar dessa långpipor vet vad dom gör. Kan behövas gå upp i bestyckning på högfarten för att kunna köra full gas längre sträckor.

Som tur är så körs ju sådana skotrar av försiktiga farbröder som sällan håller järnet längre sträckor så dom brukar komma undan utan ras.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Har haft det monterat på två RMK ASSAULTER först en -09 och nu på en -12 å jag lovar att den går `fullgasrepor`.
De är en annan 5a för på nyare insprutare & nyaste förgasarmotorerna finns så många motorskydd som drar ner tändlägen mm om den känner av spikning. Men jag skulle ändå hålla mig från fullgaskörningar med bk system.
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
616
11
18
Blir det lägre ljudnivå med BK?

Har en klubb skoter Lynx yeti v1000 , hopplöst högt jävla ljud!