Björkliden/riksgränsen

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Vi är ett gäng som ska upp till riksgränsen nästa vecka. Kommer bo i Björkliden.
Nån som har tips på vart man hittar bra åkning där uppe? Bara ta leden mot gränsen och åka överallt eller hur funkar det där uppe?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
är väl skoterförbud nu överallt i terrängen. vet en som var och körde i fjällen för nån helg sen och då hade det kommit en gubbe från länsstyrelsen och gormat, skulle ha dit polisen och 10 tusen i böter. enligt han skulle det gälla överallt, men jag vet inte. kan ju vara värt att kolla upp
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Tror inte att Polaris Sverige arrangerat provkörning i Björkliden i helgen som var ifall det var skoterförbud.

Det är inte skoterförbud överallt även fast stora delar av fjällvärlden har det för tillfället.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Förbuden gäller ju bara i Västerbotten. Norrbotten har inte det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Tror inte att Polaris Sverige arrangerat provkörning i Björkliden i helgen som var ifall det var skoterförbud.

Det är inte skoterförbud överallt även fast stora delar av fjällvärlden har det för tillfället.
okej, då var han väl nånstans där det var. men på gubben som stannat han lät det som det gällde överallt men han var väl arg
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nån som har något att säga om körningen där? Vi vet ju att det inte är förbud. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Det beror ju lite på vad ni gillar. I helgen körde vi skitrolig slushåkning i björklandet på motsatt sida av Vassijaure sett från Gränsen

På höjden finns det kallsnö, men inga volymer. Dock kul för hopp och lek när solen gjort sitt på eftermiddagarna! Man får vara lite på sin vakt bara, för vissa drivor ser mjuka ut men är hårda som betong!