Biltemas kolfibervinyl?

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Är det på något sätt dåligt för lampa/lykthus med strålkastarfilm? jag tänker att det blir väldigt varmt tex?
Bli nog inge varmare för att du har film är ju bara 55w och värmen paserar nog ut lika bra ändå, kör man transperant film är de ju bara fördelar, skyddar ju glaset och sen om man vill ha i nån färg får du ju visserligen nån % sämre ljus, men jag tyckte de lös bra fast jag körde den mörkaste i mattsvart, sen har jag monterat strömbrytare på ljuset eftersom det ser betydligt råare ut utan ljus när man kör på dagen och så kan jag bara slå på dom få gånger jag kör på kvällen ;)

Jessee, stiligt :)
 

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Tog tid men nu har jag tagit en bild på skotern iaf. Biltemas vinyl på tunneln samt deras strålkastar toning på lyktorna. Var rädd att jag skulle få dåligt lyse med den men eftersom det är så sjukt bra lyse original blev det inte så farligt. Jämförbart med lyset jag hade på min IQ förut.

ImageUploadedByTapatalk1361874442.740533.jpg
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Jag köpte kolfibervinyl för ett tag sen.
Första rullen tog slut, så jag köpte en till. Men då hade dom bytt tillverkare, andra rullen var betydligt tunnare än den första.
Håller riktigt dåligt den andra tyvärr :(
 

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Aj då :/ köpte min för typ 5 veckor sen och den ser fortfarande ut som att jag satt den för 5min sen. En rulle räckte för mig. Summit 146"
 

felleboy511

Välkänd medlem
23 sept 2012
114
0
6
piteå
Någon som vet om biltemas vinyl kan användas på slutbrukar eller någon annan vinyl som kan tåla värme bra? :)