Billigaste styrhöjaren 8-10" ?

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
6

600xrs

Jag köpte en BRP orginal 8" i fredags för 750kr hos min lokala ski-doo åf, tycker det var ett bra pris för en stadig höjare...
hur hög behöver du egentligen? :)
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Jag köpte en BRP orginal 8" i fredags för 750kr hos min lokala ski-doo åf, tycker det var ett bra pris för en stadig höjare...
hur hög behöver du egentligen? :)
Okej, följer fästet för själva styret med, eller är det meningen att man ska plocka det från de befintliga fästet? får väl isåfall låna från nått annat.

Minns nu inte exakt vad de vart när jag mätte, men jag tror att 9-10" är lagomt. Styrstången sitter rätt lågt på min gamla rave och sen är jag ganska lång.
 
6

600xrs

Okej, följer fästet för själva styret med, eller är det meningen att man ska plocka det från de befintliga fästet? får väl isåfall låna från nått annat.

Minns nu inte exakt vad de vart när jag mätte, men jag tror att 9-10" är lagomt. Styrstången sitter rätt lågt på min gamla rave och sen är jag ganska lång.
Det enda som följer med är själva höjaren och 8st bultar.
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Okey.

Får dra till nån handlare och höra vad som ska ha för en sån höjare. :)

EDIT: föresten, passar en sådan till vilken skoter som helst? för vad jag har förstår ska dessa fungera som vanliga vinklingsbara förutom att de är en hel klump allt.

EDIT2: Snoperformance svarade på mail nu efter ca 1 månads väntan så det blir att beställa därifrån. Anledningen till dröjsmålet var tydligen dödsfall i familjen.

Tack alla!
 
Last edited:

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Tänk ändå, iaför sig det var ett bra pris, men det är fortfarande 100kr/" nästan.
Vilket INTE är billigt om man tänker på kostnaderna att göra en.

Om man gör en egen kan du göra det hur hög/låg du vill nästintill gratis.

Mvh
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Tänk ändå, iaför sig det var ett bra pris, men det är fortfarande 100kr/" nästan.
Vilket INTE är billigt om man tänker på kostnaderna att göra en.

Om man gör en egen kan du göra det hur hög/låg du vill nästintill gratis.

Mvh
Göra egna är inte ett alternativ just nu. Så enkelt är det.

Jag känner att jag inte vill inte ha nån hemmabygge styrhöjare på min skoter av massa plattjärn och sånt och jag har inte maskiner för att göra något snyggare.
 
6

600xrs

finns en 10" brp orginal på blocket för 400kr eller nåt sånt :)
 

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
Göra egna är inte ett alternativ just nu. Så enkelt är det.

Jag känner att jag inte vill inte ha nån hemmabygge styrhöjare på min skoter av massa plattjärn och sånt och jag har inte maskiner för att göra något snyggare.
2 aluminiumklumpar, plattjärn är inte bra att göra av.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Jag snickar då ihop min själv.. Gick på 200 kr för en alu bit dom ja kapa i 2 delar så de blev ungefär 14 cm*2. Sen borra ja ett hål på varje sida, sen 2 hål upp på varje sida som jag gänga in m8 bultar, sen bara kapa av den mitt i hålet. Tog väl kanske 1 timme.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Men då måste man ha en pelarborr och gängtapp och en kap, tänk om han inte har det, då blir det dyrare :cool:
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
tycker inte 1000kr är dyrt för en styrhöjare..Ska du tillverka en själv så ska du ha verktyg och har du inte det blir det garanterat dyrare än att köpa, om man räknar in tiden det tar att tillverka den.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
fattar inte att du tycker ca 800-900kr för en sån hög styr höjare är dyrt.
det ÄR vad man får betala för en i dagsläget.