billigare från usa?

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
funderar om det är någon på forumet som har köpt grejer från usa, om det isåfall blev billigare? tänkte på slutburk och Reed valves i mitt fall till rotax. skriv gärna info vart ni köpt ifrån. hur är det med avgifter och sånt? tacksam för all info som går att få.

E

Ej medlem/Inloggad

Jag har beställt grejer från www.hiperf.com vilket jag tycker har fungerat bra. Problemet är väl fraktkostnaden från usa. När jag har beställt större grejer som har skickats som paket har betalat ca 200 dollar i frakt.Grejer som har skickats som brev kostade ca 15-20 dollar i frakt.Mvh Peter

Peter O

Aktiv medlem
17 jan 2005
86
0
6
Borlänge
Jag glömde att skriva i förra inlägget, eftersom du får momsa 25 % på värdet i sverige ska du se till att inte betala usa moms (skatt).Mvh Peter

J

Jona$

Vadå betala inte direkt i usa? ja har beställt för 4 gången nu och ja betalar i förväg är toppen och dom skriver gärna ner värdet så om de fastnar i tullen blir de inte så farligt och 200 i frakt?? ja betalar 100 i frakt för ripsaw mattan ja får nu å samma sak när ja beställde 2 par skidor..kolla in richs motorsport skitrevlig å snabbare svar än du får av handlare hemma

Peter O

Aktiv medlem
17 jan 2005
86
0
6
Borlänge
Självklart betalar man i förskott. Det bästa är ju att beställa från en firma som skickar grejorna anonymt . Mvh Peter