Bildgåtan

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Att det är en arctic känns rätt då det är a-armar och arctic skidor på den. Tror inte det är nyare bearcaten (ZR3 med F-cat lysen), då dessa hade silvriga spindlar och armar(vad jag minns). Ser inte heller ut att vara ZR1 chassie - bearcat då den inte hade delad lyftbåge fram samt att den modellen hade hålborrat i buken så det skulle vara lättrae att ta ut a-arms bultarna.

Tänkte satsa på en Pantera 440 slutet av 90 men den har betydligt smalare lyftbåge.

Bukplåten ser ut som en ZR2a... men blir osäker då jag inte känner igen formen på rutan.

Skulle kunna ha varit en thunder1000 då bukplåten är såpass bred, men dom hade (vad jag vet) inte röda dekaler på spindlarna.

Chansar ändå på thundercat fast jag tror det är fel...

Edit:

Ändrar mig till pantera 1000, borde stämma bättre med den där monster rutan kanske?

Edit 2:
Blir knasig. Dom där röda spindlarna känner jag igen från en 90 tals ZRT. Inte något nyare än 00, medans buken måste vara från 00 uppåt. Är det ett hopkok?
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Då föregående bild blev för svår så lägger jag upp en ny bildfråga.
Vad heter den vackra byn vid sjön?
Ledtrådar är deltat som syns till vänster o byn till höger. Fjället som jag har kört skoter upp på har en telekommunikationsmast med tillhörande byggnad.
På väg till byn med bil så passerar man ett samhälle med nedlagd gruvverksamhet. Vid deltat finns ett ställe man kan äta o fika.


free image hosting
 
Last edited:

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Nä nu har jag väntat länge nog på ett svar. Stället heter Adolfström o man passerar Laisvall för att komma dit.
Fjälltoppen där jag står me skotern heter Tjäksa o e ganska högt, me fin utsikt. :)
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Nu blev det en bil men jag har sökt igenom hela datorn på någon svårgissad skoterbild så ni får nöja er med denna.



Gissa märke och modell.
Den som kan märket/modellen bör även kunna gissa ungefär vad det är för årsmodell.
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Jajjemen. Men du måste ju svara på vilken liten kustort i Sydfrankrike jag tog bilden också.
Marseille eller Monaco :)
Hade jag inte sett att det står Syncro på din bild så hade jag inte haft en aning om vad det var för bil ;)

Har tyvärr ingen bild så någon annan får lägga upp!