Bilder: Trasiga delar

W

Wettainen




Ser denna startor ny lindad ut?
Allt detta hände pga att vissa idioter måste ljuga om allt.
Tur i oturen, skulle detta hända när jag körde så skulle det kosta 25-30tkr. Nu kostade det " endast " 12tkr
 
W

Wettainen

inte pga statorn den gick sönder, var pga inget fett i vevaxeln och lagrerna skar. Personen som hade skotern min sa att han öppnade motorn och stoppade dit nytt fett och titta lagrerna och allting såg så fint ut enligt han, 4 mil senare så skär motorn.
Utger inte hans användarnamn här på forumet då vi kom överens om att jag ska ha alla pengar tillbaka som jag betalat han så jag inte skriva upp hans namn. Men jag hoppas verkligen han har hjärta att betala minst hälften av vad det kostar att laga den.
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
antar att detta räknas som "trasiga delar" har haft den oturen att få skotern stulen... tänk vad mycket som kan hända på ca 5km! hade turen att vi hittade igen skotern. har inga bättre bilder just nu. men kan rabbla upp det som hänt med den. Chassiet snett, huven i två delar, sidokåpan spårlöst försvunnen, styret av, styrstången som en banan, skidan sne, a-armarna har fått sig några smällar också, även några kammar var borta... så nu sitter man här skoterlös mitt i vintern!
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Hoppas dom gjorde illa sig ordentligt.
Fan blir så less, låt andras grejor vara. Har blivit drabbad själv 2 gånger, dock ej snöskotern (än).
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
jag har gjort de igen :D är de brp som är svag eller jag som tror jag är med i slednecks?
Dedär är vanligt.. fått svetsa på min förra och vet flera andra som fått den sprucken just på främre svingen, på min sprack den å kunde röra sig, vilket resulterade i buckliga å sprickiga infästningar på tunneln
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Dedär är vanligt.. fått svetsa på min förra och vet flera andra som fått den sprucken just på främre svingen, på min sprack den å kunde röra sig, vilket resulterade i buckliga å sprickiga infästningar på tunneln
Precis samma, men hann som tur inte köra mer en kanske 100km sådär, märkte det då mattan började kugga över plötsligt och tunneln började "leva" vid festet. Läggde mycke större förstärkningar vid tunnelfästet.. + en axel som kan röra sig in där i röret nu.. Tog bort 2 boggiehjul och läggde förstärkning vid aluminiumögonen där vid mitten.. Vet inte vad de kallas :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Precis samma, men hann som tur inte köra mer en kanske 100km sådär, märkte det då mattan började kugga över plötsligt och tunneln började "leva" vid festet. Läggde mycke större förstärkningar vid tunnelfästet.. + en axel som kan röra sig in där i röret nu.. Tog bort 2 boggiehjul och läggde förstärkning vid aluminiumögonen där vid mitten.. Vet inte vad de kallas :)
Tio mil?! Det där hände mig också och det vart omgående avslutad tur.
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Tio mil?! Det där hände mig också och det vart omgående avslutad tur.
Ja eller ja tror den fick en smäll för 100km sen, men så var vi ute och körde och de släppte väl då mattan började kugga som bara den vid full gas.. Så efter de hann ja väll köra 2mil längst is hem..
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
DETTA ÄR FÖR CA 5 MIL ÅKNING, OBS BEAKTA ATT JAG ANVÄNDER VERSALER!

Efter ca 150m, skotern skär.
1.jpg

Tur att man har en till skoter, MEN mattan går av, och så fint väder så vill man ju inte åka mer!
6.jpg


Fixar iordning motorn, när man vågar gasa på lite ger APV motorn ger felkod.
2.jpg

Monterar bort APV motorn och väntar på en ny, måste bara köra upp skotern på släp för att flytta den. En APV vajer hamnar mellan remmen och variatorn.
3.jpg

4.jpg

Ljuddämparen har hoppat lös och brännt hål genom plasten:
5.jpg

Som sagt, åkt 5 mil iår, är jag dödsdömd till att ha problem?
 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
inget att skratta åt, vill minnas min förra skidoo som jag fick skruva isär o sätta ihop efter var 10nde mil
och när jag äntligen fått tag i ny boggie och fjädring så satt den i en sten efter 10 mil:(