Bilder på guldeloxerade styren monterade.

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Tjenare!
Håller på att pimpa min rev (500ss -04 svart). Har tagit bort orginalrutan och satt på helsvarta powermadd handskydd, tagit bort vissa dekaler (STOR skillnad på utseendet), väntar på en x-tralåg ruta. Nu ser ju orginalstyret riktigt risigt ut med fästen till gammrutan m.m.

Så jag ska köpa ett nytt styre (fatbar) + så hög styrhöjjare som möjligt utan att behöva förlänga nått.

Blir nog ett sånt här styre, men vet inte om jag ska ta guld silver eller svart.

Kom med förslag men backa gärna upp dom med bilder. Vet inte hur ett guldstyre skulle se ut,känns lite småfränt och orginellt med guld.

Vilken styrhöjjare med bra pris passar rakt av på rev:en utan att vara ranglig?

Tror ni att det blir lite lite att höjja 2" med det styret? Jag är iofs inte så lång (1,72). Vad tycker ni är den bästa höjjningen för blandad körning?

Tacksam för svar.

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
hej henke du jag tycker guld styret blir så satans snyggt du måste montera styret på skotern eller sätta dit gas och broms på styret och sen bara lyfta upp styret och se hur hög höjar du vill ha men see till att du kan svänga på styret när du har bestämt dig.:)

den bästa höjning för blandad körning är när du står upp med lite böjdna knän inte mycket och sen ha armarna rätt ner så du håller styret med rak i ryggen det är den bästa körstälningen som finns då har man total kontroll över skotern:D :D

jag tror din rev blir så satans snygg med lågrutan och zap styret och ny höjar blir så satans snygg när du byggt den klar kan du ju skicka in nå bilder på bildtävlingen

lycka till:)

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Tack för svaren local-rider, skönt att nån orkar svara, och kul att du är positiv.

Tror jag kör på guldstyre å en 3" styrhöjjare, blir nog bra.

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Tjenare!
Rutan är restnoterad å styrhöjjarna finns inte i fatbar än, så det lär dröjja innan man får sätta dit alla grejjer man beställt...

Så här ser den ut än så länge

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
det var en väldigt fin skoter du har där! blir lite avundsjuk när du får på zap styret på getingen!! det vore jätte kul med bilder på skotern!!!

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Tack så mycket!
Jag har beställt styrhöjjaren och styret från peperformance, å det var ju bra pris på styret men styrhöjjaren känns dyr, när brorsan köpt en fräs och svarv så hade man kunna gjort den för typ 50 kr om man hade ork...
Men den hade nog inte blivit lika fin ändå...

Beställde 3" höjjare så jag slipper förlänga kablar, bara dra om bromsvajern.

Funderar på en slutburk, men jag vet inte... vad tycker ni?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Byt till helsvarta kåpor, 440 boggihjul, 440 dyna, SLP PP-skidor svarta eller C&A PRO vita, släng det där baklyset + fixa styret du skrev om och en 4" höjare utan nå handkåpor. Sen så.

Skippa burken! "BAN THE CAN"

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Det skulle kosta lite för mycket, jag ska bara minimodda.
Men tack för tipsen.

Läste på ngk:s hemsida att jag inte alls ska ha br9ecs utan br9ecs5 men jag hittar inte dom stiften nånstans?

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Tjenare!
Tack, blir det slutburk så blir det nog därifrån. Hur är det att långåka med slutburk jämfört med orginal? Vart kan man köpa pipor?

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
jag tycker att du ska köpa slut burk om det är ljudet som du är sugen på! för att du halver nästan skoterns livslängd med pipor! och pipor brukar vara mycket dyrare!! med den slutburken så får du ingen minus eller plus effekt och du har fortfarande samma livs längd på motorn som givetvis är bra! pipor kan du köpa på www.motorhuset.com dom har eller så klickar du in på http://www.startinglineproducts.com/ med dom så får du plus effekt men det är cirka 10-15 hästar men man kan ju leva utan dom hästarna om man får behålla motorn hel i några år!

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Att lång åka med slut burk/pipa är som utan det fast det låter mycket mer!