Bilder på era Polarisar!

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Här kmr min switchback, med zbroz 39" och asker bumper! Ska på lite aluhjul också!

Riv av dekalerna så den blir helvit med svarta detaljer bara så som huvgaller och sidokåpsgaller m,m. Jag har så just nu men har beställt ett annat dekalkitt också från arctic fx så ska prova tejpa dit det och se om jag ska köra med dekaler eller helvit :)
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Slarva : Kan ju inte köra helvitt om du gör de? haha, nämen de låter ju najs! Men samtidigt tar det emot och slita bort originaldekalerna! Tänkte först beställa en arctic fx kitt men de blev aldrig av. Vart nöjd endå! bara nya fotsteg som saknas nu! Du får gärna lägga upp en bild så jag blir lite inspirerad !

Siralopne: På 11ans switchback måste du kapa typ 1 cm, Ska du göra de enligt boken så ska du bort med typ 3 - 5 mm på 12ans dämpare, men dom gick dit utan problem endå. Sparade typ 1500 kr och du får bara lite mer tryck på skidorna. Vet ej hur det är på 13ons dämpare, Men är dom lika lång som 12ans så äre inga som helst problem! Du behöver bara nya spindlar, bussningar och undre länklager från en rmk, samt bussningen som sitter mellan spindel och skida! Är spänd på att se hur stor skillnad det är!
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Slarva : Kan ju inte köra helvitt om du gör de? haha, nämen de låter ju najs! Men samtidigt tar det emot och slita bort originaldekalerna! Tänkte först beställa en arctic fx kitt men de blev aldrig av. Vart nöjd endå! bara nya fotsteg som saknas nu! Du får gärna lägga upp en bild så jag blir lite inspirerad !

Siralopne: På 11ans switchback måste du kapa typ 1 cm, Ska du göra de enligt boken så ska du bort med typ 3 - 5 mm på 12ans dämpare, men dom gick dit utan problem endå. Sparade typ 1500 kr och du får bara lite mer tryck på skidorna. Vet ej hur det är på 13ons dämpare, Men är dom lika lång som 12ans så äre inga som helst problem! Du behöver bara nya spindlar, bussningar och undre länklager från en rmk, samt bussningen som sitter mellan spindel och skida! Är spänd på att se hur stor skillnad det är!
Haha nej det är ju sant, men jag har ju inte bestämt mig än :) Nej det tog imot lite att riva av dekalerna men jag tänkte äh va f*n man lever bara 1 gång :)
Jag har inte skotern här hemma just nu men ska se om jag kan fixa några bilder sen.
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Lite nya grejjor på skotern.

Förstärkt bakre lyft båge och nya fästen.
Askers fotsteg.
Egen gjord front båge.
Extra stag i boggien.
Montana 600 med fäste.
Tagit bort nöd stopp knappen och satt dit en nödstopps lina istället.















 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Lite nya grejjor på skotern.

Förstärkt bakre lyft båge och nya fästen.
Askers fotsteg.
Egen gjord front båge.
Extra stag i boggien.
Montana 600 med fäste.
Tagit bort nöd stopp knappen och satt dit en nödstopps lina istället.















Stiligt!

Finns locket för stoppknappen att köpa eller har du snidat till nåt själv?
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Har för mig att jag har sett det någonstans men kan ha fel. Min polaris handlare hade inget så jag gjode en själv.
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Lite nya grejjor på skotern.

Förstärkt bakre lyft båge och nya fästen.
Askers fotsteg.
Egen gjord front båge.
Extra stag i boggien.
Montana 600 med fäste.
Tagit bort nöd stopp knappen och satt dit en nödstopps lina istället.

Var har du köpt lyftbågen? Vad är den gjord i för material och vad är det för pris på den?
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Det är orginal bågen som jag bara har förstärkt med med en alu rundstång, och gjort egna fästen i smitt alu ist för dom gjutna som brukar gå av.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Börjar bli klar ska bara på med väska och dunkhållaren. I helgen blir det att provköra besten!!


 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Nu är jag klar med min smygstyling :)

Svarta betterboards
Stompgrip dyna
Lackerade styrspindlar
Vita polarisdekaler

ImageUploadedByTapatalk1353236823.542251.jpg
ImageUploadedByTapatalk1353236850.506533.jpg
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Här kmr min switchback, med zbroz 39" och asker bumper! Ska på lite aluhjul också!

Snygg den där ju! Är huven lackad eller vinylad? Nice med vit framvagn å skidorna.
Hade själv funderingar på om ja skulle vinyla min huv så maskinen blir "helvit" förutom buken då. Men ja har oxå vitt buk skydd å vita låga rutan.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Snygg den där ju! Är huven lackad eller vinylad? Nice med vit framvagn å skidorna.
Hade själv funderingar på om ja skulle vinyla min huv så maskinen blir "helvit" förutom buken då. Men ja har oxå vitt buk skydd å vita låga rutan.
Huven är lackad! Vart ganska nöjd faktiskt! Ser bra ut nu när jag har satt på alu hjul med!