Bilder på era Polarisar!

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden


du rymmer säkert 2 gogglar och ett par handskar men då tar de nog längre tid att torka
handskarna när man får trycka in dem, men man behöver ju bara torka 1 par gogglar åt gången.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Hade tillomed tänkt göra en egen sån google väska! Vars finns dem att köpa? Går den att ha på iq chassit? :)
Det är ett originaltillbehör.

Finns andra tilverkare också, men det var ngn jag pratade med förra säsongen som hade bytt från nån eftermarknadstillverkare till oem-"piratväskan" smälte tydligen linserna i gogglarna...det gör inte Polarisväskan. Har ingen aning om det är så, men jag iddes inte ta reda på saken utan köpte original-om det så skiljer ett par hundra kronor (har ingen aning om det är prisskillnad öht!) så är det ändå billigt att slippa ev problem resonerade jag.

Sen om det finns till IQ-chassiet? Hör med åf! =)
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Menar du iq chassiet, typ Rrmk? Jag har arctics motsvarighet, den är lite mindre men mycket billigare och den har värmereflekterande folie som skyddar mot smältning av innehållet:) passar fint i mitt motorutrymme iaf..
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Fick min -12a idag....

Wrapad och klar.. Bara Asker bumpern som ska på, sedan lite pulverlack av spindlar och boggieskenor.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja, den var fin Metso! :)
Gillar lyktdekale också, själv valde jag svart då jag var skeptisk till vitt-men det vart ju kalasbra!

(Är det SnoWest-projektskoter-design det där, tycker den känns bekant?)
 

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Fick min -12a idag....

Wrapad och klar.. Bara Asker bumpern som ska på, sedan lite pulverlack av spindlar och boggieskenor.
Såg den irl idag.
Klart brutal och brorsans var inte fel den heller ! :)
Tyvärr blir det ingen middag imorgon för mig Metso då frugan jobbar kväll...
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Fick min -12a idag....

Wrapad och klar.. Bara Asker bumpern som ska på, sedan lite pulverlack av spindlar och boggieskenor.
Nu har jag suttit här ett bra tag och funderat på om det är flipp eller flopp.
Och det jag har kommit fram till är... :
Fan va coolt!
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Riktigt fint! Jag gillar egentligen när man blandar massa färger men detta funkade riktigt bra faktiskt!
Så är nog jag med att man inte gillar massa plotter, sen så tycker även jag att 12:ans orginal-stripning ser förjävlig ut (elvorna var ju mycket snyggare) men kan faktiskt inte ansluta till hyllningskören i detta fall heller.

Men är väl tur att folk har olika smak ändå.

Förstår inte vad Polaris tänkte när dom inte satte helsvart dyna på -12:ans PRO-RMK heller.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Så är nog jag med att man inte gillar massa plotter, sen så tycker även jag att 12:ans orginal-stripning ser förjävlig ut (elvorna var ju mycket snyggare) men kan faktiskt inte ansluta till hyllningskören i detta fall heller.

Men är väl tur att folk har olika smak ändå.

Förstår inte vad Polaris tänkte när dom inte satte helsvart dyna på -12:ans PRO-RMK heller.
Av allt du sa där var det bara detaljen om dynan jag håller med om-annars tycker jag faktiskt precis tvärtom!
Hur ngn kan tycka att 11-orna är snyggare än 12-orna är för mig oberipligt!!
:)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Hur ngn kan tycka att 11-orna är snyggare än 12-orna är för mig oberipligt!!
:)
Främst orange madness men även den silverfärgade är det väl många som föredrar utseendet på framför -12 stripningen vad man hört. Den röd/svarta PRO-R RMK:n såg ju också klockren ut.

Hur jag kan tycka så?
En grej som jag gillar som kanske förklarar något är tillexempel om någon köper en ny BMW så finns det en option: "Ej Modellbeteckning" som man kan välja. Jag är mer åt det hållet, alltså en mer "Clean" stil och det går väl igen på andra ställen än just bilar för mig med.

Men sen är det ju skönt att folk är olika och man skall ju göra så som man själv vill även om det är att gå mot strömmen eller åt vilket håll som helst. Det skall Metso ha all cred för =)
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Är det någon som vet om det går att fåtag på nå lyktsköldar till en polaris rmk 2011 ?? Måste bara säga dra åt s***n vad snygg den där var :D