Bilder på era Polarisar!

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
Vad kan jag få för härket?

Polaris edge 500xc/sp
Årsmodell 2001
1500 Mil
Nya lager i hela boggien
Styrhöjare och Fatbar
Crosshuv
Homemade dyna
Bra 32kams matta


 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Här kommer mina undersåtar.
Vertical Escape 800 -03 MOD

Indy Storm 800 SKS -95 (Trippel pipor)
 

marino carlsson

Välkänd medlem
30 nov 2006
148
0
6
LYCKSELE


Nyinköpet utan motor.. Blir en Rotax 600 H.O -2003 som ska leverera effekten i vinter.

Sitter ny 51mm matta på nu och foxdämpare i boggien. Blir att montera Fox även i framvagn och dom ligger bara å väntar i garaget.
Styrhöjare 4" sitter också på. Har originalpaden men vet inte hur jag ska göra. Har även svartvita handskydd som ska på.

Skotern skall rensas på dekaler och lackas blanksvart (Har en hel felfri huv till), RMK dyna nyare modell och en ny tank lutar de åt för att få lite nyare stuk på den.
Har måttbeställt av en polares firma nya fotsteg med snögenomsläpp och fotstegsförstärkare med grepp inbyggda. Snygga men framförallt väldigt praktiska.
Trailingarmarna och tunneln ska också givetvis rensas på dekaler och målas upp.
Bilder kommer upp när skotern är färdig och förhoppningsvis ser lite roligare ut än familjeblå med blixtar som de är nu.
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
skotn2.jpg
skotn.jpg

Min nya maskin. Står i garaget nu ska putsas och göras fin. Tror även crosshuven (den blå) får sig en nylackering då den är lite sliten. Vilken färg tycker ni? Blå, röd eller kanske vit? Den är iaf förlängd till 345 med 44mm. Funderar på om jag ska förlänga tunneln också. Hoppas på fler bilder när snön kommer.