Bilder: Fastkörningar

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Det måste ju vara fruktansvärt irriterande att inte kunna trycka på gasen ordentligt för att få fart på maskineriet utan att tappa styrförmågan totalt. Säkert kul till en början men du hade ju kommit fram i snön så sjukt mycket bättre utan.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Det måste ju vara fruktansvärt irriterande att inte kunna trycka på gasen ordentligt för att få fart på maskineriet utan att tappa styrförmågan totalt. Säkert kul till en början men du hade ju kommit fram i snön så sjukt mycket bättre utan.
Yes! Därför blir det längre matta till sommaren. :)
Går inte att klättra som det är nu!
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
det som är med gopro kameran är att den gör så det inte ser brant ut ! OGILLA ser ju nästan ut som ni kör på platten GoPro. man filmar nåt häftigt berg sen när man tittar så funderar man ibland vad fan man pysslar med :) haha.

Såg jobbigt ut med en kort iaf !!
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Det måste ju vara fruktansvärt irriterande att inte kunna trycka på gasen ordentligt för att få fart på maskineriet utan att tappa styrförmågan totalt. Säkert kul till en början men du hade ju kommit fram i snön så sjukt mycket bättre utan.
Du styr ju inte med skidorna i sån snö. Nog för att kort maskin är att begränsa sig själv och sina möjligheter när man kör i såna områden enligt mig.



...........Edit:...........

Yes! Därför blir det längre matta till sommaren. :)
Går inte att klättra som det är nu!
Gött!! Har sett era andra filmer som är jäkligt snygga och proffsigt gjorda men de är såå synd att de är korta maskiner.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Du styr ju inte med skidorna i sån snö. Nog för att kort maskin är att begränsa sig själv och sina möjligheter när man kör i såna områden enligt mig.
Nähä, vad styr du med i pudersnö då?
Med vikten, vist, men har du provat skråköra/"Burka" med din vikt utan sk. Countersteer? Hur bra funkar det..
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Nähä, vad styr du med i pudersnö då?
Med vikten, vist, men har du provat skråköra/"Burka" med din vikt utan sk. Countersteer? Hur bra funkar det..
Är inte skidorna i backen som för han så kan du ju förfan inte styra med dom heller. Du har din åsikt jag har min. Drar inte detta längre i denna tråd.

:)
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Är inte skidorna i backen som för han så kan du ju förfan inte styra med dom heller. Du har din åsikt jag har min. Drar inte detta längre i denna tråd.

:)
Öhm... Hade du läst på raderna istället för imellan så skulle du förstått att det var ju det som var min synpunkt från allra första början.
Att det måste fruktansvärt irriterande att inte kunna gasa på ordentligt utan att skidorna lämnar marken, skotern ställer sig på vändhjulen och det blir omöjligt att styra dit man vill samtidigt som den gräver ner sig.
 

Tompis

Välkänd medlem
6 mar 2011
146
0
6
Örarna
ImageUploadedByTapatalk1329474304.613038.jpg

Skulle vända och fara hemåt. Jag tror det är lögn att kalla den för powder extreme. :) Kan vara förarens fel också.

Norr om Lule precis nu.