Bilder: Fastkörningar

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
jo, dock satt jag inte på skotern vid detta tillfälle :p
Hade ställt mig bredvid skotern en bit ovanför för att dra bort nå kvistar som var i vägen,
när plötsligt skotern höll på dö, så ja gav han lite gas (trodde jag), skotern stack rakt ned för slänten som var hyffsat brant! kompisarna fick sig ett gott skratt iaf :) ..
 

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
ja, jag ångrar bittert att jag inte hade kameran eller för den delen mobilen med mig när jag satt fast rx-1an i helgen. Åkte diagonalt upp för en backe med ganska mycket storsten i, men så ville inte skotern klättra så mycket mer så jag började styra nedåt, precis i den avgörande sekunden så sjunker skotern 5-7dm rakt ner med ett knak! panikslagen gräver man fram boggi för att kolla så att man slipper dra in en skotare. (för han får inte plats!) men som "tur" var hade jag bara åkt över ett liggande träd med 4-5cm diameter som låg mot en sten med snö över. Under det trädet var det ett 4-5dm djupt hålrum som skotern så vackert satt sig i... men det var inte den jobbiga biten. Det jobbiga var att jag bad min flickvän vänta utanför på phazern så att jag slapp bära loss henne. Jag lovar, jag bad inte henne om hjälp att bära loss mig... så långt dög inte mitt dumma ego. Nästa åktur ska minsan jag ha med mig ett ordentligt spel så jag slipper sånna obekvämligheter. Skotern fick jag upp med hjälp av mor och far som kom glidande förbi flickvännen med deras något mer sofistikerade lössnömaskiner, gjorde cirklar kring mig till att börja med när de hitta mig... bara för att jävlas lite :p
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
körde fast mig på ett ganska ubekvämt ställe i helgen. tog en bild men tappade mobilen dagen efter :(

iallafall så vare en gode brant backe som jag skulle uppför men när jag skulle svänga ner så träffade lite av mattan en sten så jag for lite åt höger när jag ville åt vänster vilket resulterade i en fastkörning halvt igenom nersvängningen=varning för rullning.stog där ett tag tills det kom en summit 1000 som klarade sig hela vägen upp och på den stog det OLIS så OLIS hjälpte mig ner:p 550in var inte man nog att ta sig upp.

jävla arg att jag tappade mobilen mest för att jag inte fick med bilden :(
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Jag bjuder på en fastkörning, det jävliga var att jag var helt ensam ingen annan tog sig dit upp. Sen syns det inte på bilden men det är småbjörkar överallt och den enda utvägen jag såg var att försöka klämma mig förbi. Men det gick ju så sakta fast jag hade fullgas så det tog stopp :)



och en till, fanns rätt bra med snö på vissa ställen!