Bigpipe x -99 vs. Sx700r-01

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
Har nyss bytt maskin från Lynx Rave Bigpipe x-99 till en Yamaha Sx700r-01 men inte hunnit hämta den än. Det jag vill veta är hur pass sxr:en är i fjädringen i förhållade till G-Type:n. Andledningen till bytet är ju förstås trippelns underbara ylande och att den är lite nyare, annars är jag väldigt nöjd med Lynxen.
Tacksam för svar!!
Mvh /Robban
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Bigpipe x -99 / Sx700r-01

Hej !!

Enligt min mening så kör du hårt så finns det inget som slår LYNX'arna och så har det varit sedan 10-15 år tillbaka !!

LYNX'arna är inte bekväma, men kör du hårt med dem så kommer deras kvalitér fram !!

Jag skulle då behållit LYNX'en om det hängde på fjädringen !!

 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
RE: Bigpipe x -99 / Sx700r-01

[Uppdaterat: Senast editerat den 27-Nov-03 kl 03:49 PM (CET)]finns mkt kraft att plockar ur sx700r motorn...räcker gott och väl med spacers och variator kitt...
 

SMEDEN

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Luleå
RE: Bigpipe x -99 / Sx700r-01

Finns mycké tips o tricks på
www.totallyamaha.com :9

Enligt mig den BÄSTA siten för Yamma-ägare.

//SMEDEN
 

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
RE: Bigpipe x -99 / Sx700r-01

[Uppdaterat: Senast editerat den 27-Nov-03 kl 10:18 PM (CET)]>Hej !!
>
>Enligt min mening så kör du
>hårt så finns det inget som
>slår LYNX'arna och så har
>det varit sedan 10-15 år
>tillbaka !!
>
>LYNX'arna är inte bekväma,
>men kör du hårt med dem så
>kommer deras kvalitér fram
>!!
>
>Jag skulle då behållit
>LYNX'en om det hängde på
>fjädringen !!


lynx g-type går grymt bra efter leden.

min lynx enduro 500-97 drog en ski-doo mach1-98 i accet till 80km/h, och yamaha v-max 600 sx -97 hade inte heller en suk i accet:D ändå hade bägge fler hk än mig. kan ju vara så att min variator är bättre optimerad?

men kan man köra hårdare med den med mjukare eller hårdare fjäder?

 

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
RE: Bigpipe x -99 / Sx700r-01

Halloj.
Tackar för VÄLDIGT snabba svar, sant som 2stroke säger att Lynxarna har tvärgrymm fjädring ,men nu hänger det ju bara inte på det heller,utan även andra kvalitèer hos maskinen ,i principo så måste man ju ligga på ganska bra efter leden för att man ska tjäna nått på Lynxens fina fjädring, är det hästarna jag hade vart ute efter hade jag behållit Bigpipen då den har fler orginal, vet inte. Har jag blivit gammal och mogen (21 år) mycket möjligt, känner iaf inte behovet av att man måste tvärplåga skotern efter leden (då är Lynx perfekt) utan jag vill även kunna cruisa hyfsat lungt efter lederna utan att njurarna sitter uppe vid 3:e nack kotan ,men samtidigt vill ja ha resursen att kunna köra fort efter led (finns ingen bätte addrenalin kick). Vad tror ni? Har jag blivit en gammal gubbe i hatt?
Ha det gött i väntan på snön!
Mvh /Robban
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
RE: Bigpipe x -99 / Sx700r-01

Nejnejnej,inte har du blivit gubbe,bara en förnuftig yngling.
Jag har haft bl.a haft 3 Lynxar & 2 Yammor,en SXR & nu en Viper.
Kan du bara som sagt sänka farten lite över dom värsta groparna så blir du destå mer nöjd överallt annars.Vare sej det gäller att cruisa eller stå på efter en krokig led.
M.a.o INGA BESVIKELSER!!!!