Big Pipe -98

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Ni som kan!!!

Frugan tycker att jag borde ha en skoter med dubbeldyna. Har tittat på blocket på en Big Pipe -98 med dubbeldyna. Är detta någonting att ha och skjutsa med.

Vad jag förstår ska den duga till mig om jag är själv och vill leka lite grand. Lite klumpig i lössnön men duger gott på led, eller har jag helt fel?

Vill gärna höra för och nackdelar med denna som familjemaskin och leksak:hello:
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Det är bra åka i dem. Den är bra att skjutsa med, men med tung kälke efter går det nog sämre med så kort band och låga kammar. Som du säger så är den en perfekt lekmaskin och inte så mycket att ha i lössnö.
Prisvärda tycker jag. Om du köper ska du iaf kolla så att magnapullen funkar bra, brukar vara krongel med dem på 670 motorerna.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
nagbapullen är inget dyrt fel.. 100 spänn så har du ett nytt del. och dessutom så är det summit 670 som har fel på dem inte lynx
 

Masen75

Medlem
14 jan 2008
26
0
1
Har ingen bigpipe men väl en enduro 600 från 98 med dubbeldyna och jag tycker det funkar bra. Kanske lite väl trångt när alla ska med (2 ungar + frugan) men finns det hjärte rum så finns det ......

En ide som jag funderar på är att införskaffa en enkeldyna och helt enkelt byta när det skall lekas lite men åandra sidan så har jag inte blivit besvärad av dubbeldynan heller så vi får se.

mitt råd KÖP!!!!
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
är helnöjd med min, dock har jag ej någon dubbeldyna men går bra att skjutsa ändå. Går bra att köra lungt med ganska snålt går den då också om man ligger å fiser i 40-50-60, men ändå inte heller för mycket när man leker. nog går det att leka med den i lössnön bara du har lite matta;)...
 

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Enligt säljaren är det en 32:s matta som är 345 lång, det kanske duger till lite lössnökörning. Han har även en enkeldyna som följer med.