Har lite funderingar om hur jag ska tänka här och vad som påverkar vad?
Förgasaren är en Mikuni VM32 som sitter på en gammal Rotax 399 det lilla som jag testa så går den överlag hyfsat men jag har ett problem och det är om man har varm motor och gasar fullt så dör motorn då den surar ner sig, gasar jag bara lite försiktigare då motorn ökar varvtalet upp till full gas så går den bra. Har inte testat nån fullgasrepa då jag inte känt för att hålla stumt nåt längre tag med denna maskin under rådande före så jag har ingen koll på om den skulle sura ner sig om man ligger på fullgas en längre sträcka, vete fan om det överhuvudtaget känns så lockande med fullgaskörning med denna skoter.
Då den surade och inte alls ville iväg sänkte jag nålen och då gick den bättre, hittade en annan Mikuni VM gasare igår och kollade nålen på den och den var mer jämntjock än nålen som satt i förgasaren i skoter, bytte nål och testade en gång och den gick lite bättre.
Hur ska man tänka i detta fall då den surar varm vid fullgas från stillastående då den i övrigt verkar gå hyfsat? Rent spontat känns det ut som att huvudmunstycket är för stort men tänker jag rätt eller ska man sänka nålen?
Förgasaren är en Mikuni VM32 som sitter på en gammal Rotax 399 det lilla som jag testa så går den överlag hyfsat men jag har ett problem och det är om man har varm motor och gasar fullt så dör motorn då den surar ner sig, gasar jag bara lite försiktigare då motorn ökar varvtalet upp till full gas så går den bra. Har inte testat nån fullgasrepa då jag inte känt för att hålla stumt nåt längre tag med denna maskin under rådande före så jag har ingen koll på om den skulle sura ner sig om man ligger på fullgas en längre sträcka, vete fan om det överhuvudtaget känns så lockande med fullgaskörning med denna skoter.
Då den surade och inte alls ville iväg sänkte jag nålen och då gick den bättre, hittade en annan Mikuni VM gasare igår och kollade nålen på den och den var mer jämntjock än nålen som satt i förgasaren i skoter, bytte nål och testade en gång och den gick lite bättre.
Hur ska man tänka i detta fall då den surar varm vid fullgas från stillastående då den i övrigt verkar gå hyfsat? Rent spontat känns det ut som att huvudmunstycket är för stort men tänker jag rätt eller ska man sänka nålen?