Bestyckning Mikuni 40mm (Mach1)

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
33
Västernorrland
Jag har plockat lös och rengjort mina förgasare till min Ski-Doo Mach 1 1992 (643 Rotax RAVE)
Det är två stycken Mikuni 40mm.

Jag skulle villja veta vad originalbestyckningen är på den (alla avdelningar etc)
Den går lite fett just nu, hade tänkt minska på bestyckningen eventuellt.

Väldigt tacksam för svar... MVH *host* sneglar åt 2stroke *host*
 

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
33
Västernorrland
Kollat det mesta nu....

Huvudmunstycke - 380/400 (V/H)
Lågfartsmunstycke - 35/35 (V/H)
Trottel - 2.5/2.5 (V/H)
Nål - 7DH2 clipset ett snäpp över mitten (V) clipset i mitten (H)
Nålrör - (vet ej hur man får bort)


Tycker det låter lite litet, skummt nu när den går för fett...


Kom igen nu, ingen som vet originalbestyckningen??
Vill också veta nål osv.
 
Last edited:

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
33
Västernorrland
Fan va skummt..?! -91 hade 400/420 (V/H) och -92 hade 420/440 (V/H)
Och min har 380/400 (V/H) den har alltså för små munstycken men endå går den för fett!!?? Hur fan går det ihop?

Någon som har en blekaste anning om varför det är såhär?
 

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Hur?

Vad är det som gör att du utgår ifrån att den går för fett?
Hur motorn uppför sig eller genom att kolla på stiften?

Vilken temperaturer har du kört i?
Körning vid några plusgrader jämfört med -20 gör extremt stor skillnad...
 

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
33
Västernorrland
Stiften är svarta, hittils har jag kört i temperaturer -3 - -15 och den har väl mer eller mindre gett stiften samma färg hela tiden.
Men frågan är ju varför det sitter så små munstycken i och TROTS det går den fett. Att den gör det med originalmunstycken är väl i alla fall lite förståerligt.
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Om du kan vänta tills måndag så kan jag kolla upp vilka inställningar det ska vara på dom förgasarna.
 

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
europa...

Ibland är bestycknig och andra saker som exempelvis fjärdring annorlunda på skotrarna som exporteras till europa...
 

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Hur har du testat?

Glömde fråga hur du gjort när du kollat stiften.
Korrekta sättet att kolla huvudmunstyckena är att köra på maxbelastning, dvs dra ur den ordentligt och döda den på fullgas.
 

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
börja där...

Eftersom allt verkar orginal förutom huvudmunstyckena så bör du börja med att kolla om den går fett där.