Bestyckning Indy 650

Exelv

Välkänd medlem
1 jan 2000
126
0
6
60
Kramfors
Är det någon som vet vad det ska vara för munstycken till en indy 650? Jag tog isär mina förgasare & kollade. Jag hade mj250 & pj50 & nålen på översta läget! Kan det vara riktigt?
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
[Uppdaterat: Senast editerat den 25-Feb-03 kl 10:30 AM (CET)]Fabriksinställning är mj260 pj35-45"skiljer från årsmodell till årsmodell" Q2nålmunstycke 6DH4 nål och nålen i 3dje läget uppifrån.Sen beror det ju på vilken höjd och temperatur du använder skotern i.pj50 är nog lite för stort. Har du rensad luftburk så bör du gå upp 1-2steg i mj. Jag själv har en 89as 650 motor i min och kör för tillfället med bestyckning= mj280,pj45,Q2nj,6DH4 nål i mitten och luftskruv 1,5varv ut. Obs min motor är portad och höjd komp på samt kör me rensad luftburk men original avgassystem. Den går bra med den inställningen, men vid +5 och varmare går den lite fett vid hastiga gaspådrag.
 

Exelv

Välkänd medlem
1 jan 2000
126
0
6
60
Kramfors
Jag pratade med polarisverkstan & dom sa att originalbestyckningen var mj230 pj30 vid -8 till -18. Jag bor i havsnivå. Det är en indy -89.
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
mj230?? Be dom kolla bättre i verkstadshandboken för det stämmer ej.Dom måst ha kollat på fel maskin. pj30 kan funka. Jag har själv polaris verkstadshandbok 88-95 samt servicehandbok för min polaris. Och där står mj260 samt står även så i klisterlappen under huven. Kanske var en morrontrött du prata med =)
 

Exelv

Välkänd medlem
1 jan 2000
126
0
6
60
Kramfors
Måste ha varit det :) Men problemet jag har är att den går otroligt fett på låg & mellanvarv. Ryker som bara den & bluddrar vid gaspådrag.
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
Kolla chokevajrarna så att dom är ok samt att ingen choke ligger på, sen om du har kvar oilinjection så kolla att den är rätt inställd. Sen kan det ju vara pj som verkar va lite för stort. Testa skruva ut luftskruvarna 2-3 varv, om den ejgår bättre då så får du sätta mindre pj. Ett troligt fel är även att nålventilerna är utslitna så förgasarna flödar hela tiden. Har haft det felet på min, den bluddrade och gick dåligt upp till 6000v/min sen gick den bra. Var även svårstartad både kall och varm och sura ner sig lätt.Nålventilerna går att kolla om du tar lös förgasarn och vänder den upp och ner och blåser i bränsleintaget, det ska ta tvärstopp då.Sen kan ju flottörerna va felinställda och defekta. Som du ser så kan de va mkt som e fel så det är bara att testa.
Been there, done that :)