Bestyckning förgasare, xc 700 -99

race

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Hej, Jag har en -99:a xc 700 som jag tycker tar lite för mycke soppa. Den drar lite drygt 3 liter. Jag tycker den käns piggare när den är kall men jag är inte helt säker. Funderar hur man bör bestycka förgasarna i den? Jag kör mest runt Storuman och Tärna fjällen. Jag har V-foors reeds i den och boost botle om de kan spela in på bestyckningen är nästa fråga. Tack för svar
 

leg

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Satsa på "tempa flow"
På de flesta skoterrelaterade US-sajter tycks alla överens om att Tempa Flow är det enda rätta för att reducera bränsleförbrukningen.
Kolla in följande länk:
http://www.slp.cc/Polaris_Catalog/Tempa-flow.html

 

Pjäcka

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
[Uppdaterat: Senast editerat den 01-Dec-02 kl 09:56 PM (CET)]Det där vill jag inte hålla med om. Tempaflow justerar bara för temperatur förändringar. Utan rätt grundbestyckning kommer den att dra mer soppa oavsett temperatur. Om man inte vet vad man ska ha för bestyckning i normala fall är det ju bra-no svårt att veta vad det ska vara i extrema fall. Vad sitter det för gasare i den? Mikkar eller Keihin? Om det är Keihin så är Powerpack obligatoriskt. Sen gäller det att kolla om du har rätt nålar i den. Kolla med din lokale Polaris-guru vad han/hon anser vara rätt.