Bestyckning av trimmad rev 600, samt enorm bränsleförbrukning

Thaguiltyswede

Aktiv medlem
20 nov 2015
59
0
6
Tjena! Har lite funderingar på vilken bestyckning jag ska använda mig av, Tanken är att den ska upp i bänken lite längre fram men skulle vilja bruka skotern lite innan och letar nu efter en ganska safe bestyckning i dagsläget.
Bestyckningen idag är 330 högfart och 12,5lågfart. Gick tidigare fett med denna bestyckning, bluddrade skapligt på mellanregistret, men svarade bra när man gasade. Åkte med en förbrukning på 6 liter milen! Tog isär förgasarna och gjorde rent, Skruvande in luftskruvarna och drog ut dom till 1,5varv. Samt satte nålen i "mitten", satt på lägst ner innan. Nu går den för snålt istället?! Går bättre på mellanregistret men stiften är nästan vita!
Original bestyckningen är ju 380-17,5. hur kan den ha gått så fett innan?
Ska jag ställa ner nålen igen? Eller ska jag köpa större munstycken och låta nålen vara?
Finns ingen dpm och vad jag förstått alla sprängskisser jag kollat på så ska jag inte ha någon heller.
Den är bänkad för ca 2år sedan av någon tidigare ägare, både med och utan pipa. Dock var det dubbelrör.
Hittar inte vad de körde med för bestyckning då...

Setup:
Vforce3 reeds
Högkompstopp
Variatorkitt " ingen aning om märke"
Portad
Frogskinz luftintag

Igår var jag och köpte en Crankshop singelpipa, dock utan slutburk så kommer köra med orginalburk sålänge. Bör jag gå upp ännu mer nu när jag köpt pipa?
Alla förslag är mottagna!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.905
888
113
Kramfors
De är underligt att den går så fett med så små munstycken jag skulle kolla upp några bränslerelaterade saker innan man går vidare i bestyckning.

1. Kolla att v-force reedventilerna är hela och tätar bra. Om de är trasiga och läcker så får man fet gång speciellt på tomg och låg fart.

2. Kolla bränslepumpens membran så de inte läcker in soppa via vacumslangen till vevhuset. Om de läcker så ska ena cylindern bli sur eller gå fetare så de borde synas på stiften. Men om du vill besikta pumpen så dra lös vacumslangen från vevhuset och sug i slangen mot pumpen , de ska vara tvärstumt om den är ok.

Thaguiltyswede

Aktiv medlem
20 nov 2015
59
0
6
Allt sådant verkar vara ok. Satt i original munstycken dvs 380/17.5 och satt nålen på mittenläget. Stiften ser lite vita ut på elektroden men på "kanterna" så är dom sotiga. Ska sätta i nya stift och kolla hur dessa blir.