bestycka om efter värmenyp?

jåÅnaz

Aktiv medlem
6 sept 2009
66
0
6
Sikeå
Hej!
Min indy 500 värmenöp för ett tag sen så nu har jag skaffat nya kolvar och honat cylindern.
Hur ska jag ställa om förgasaren eller köpa större munstycken så det inte händer igen?
jag kör med oljeblandat i tanken.
Nuvarande munstycken är 280 högfart och 40 lågfart. :)
 

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Kolla vart du har nålen :p Kan räcka att flytta upp den ett steg :p Annars byter du till 300 och testar så den inte blöddrar och har sig! :)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
är felet att den var nerbestyckad för mkt ? en std bestyckad skoter går inte för snålt om det inte är ngt fel på den
 

jåÅnaz

Aktiv medlem
6 sept 2009
66
0
6
Sikeå
är felet att den var nerbestyckad för mkt ? en std bestyckad skoter går inte för snålt om det inte är ngt fel på den
jag är inte säker på felet..
jag rengjorde förgasarna i början av vintern och skruvade tillbaks allt som det va innan, sen hann jag köra kanske 20mil.
När det hände så låg jag på 7000 varv ganska lång sträcka.
Stiftet på cylindern som gick varm har varit ljusbrunt med lite grått medan det andra har varit gyllenbrunt.

När jag kollade insidan på grenröret så va det helt vitt på den sidan som nöp och brunt/svart på andra sidan
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de låter ju som inte som att munstyckena är felet , kolla om de finns tjuvluft i gummin packboxar på den sida som gick snålt /skar , kolla förgasarna igen