Beställa skoter via bengans.

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
hej!

är riktigt sugen på beställa en arctic cat sx 600 via bengans motor( http://www.blocket.se/jamtland/Arctic_Cat_600_Sno_Pro_2011_till_Norge_33958154.htm?ca=2&w=2 )

men har läst här på forumet att många är missnöjd,inte får svar av honom osv.
så frågan är ju om man törs beställa denna skoter och inte bli blåst på den,

men skotern kommer ju till norge vilket innebär att jag själv måste registrera in den i sverige, vad kostar de? eller tror ni bengan registrera in den?

tacksam för svar! //MVH
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
bengan löser allt åt dig och du hämtar skotern hos han i östersund. han kan nämligen regga in dessa på ett specielt sätt så han behöver ej åka till bilprovningen med dom dock så kan du räkna med vissa förseningar då han räknar med att grejerna ska komma in i oktober någon gång men de kan bli senare!

köpte själv en ski doo rs av han engång skicka man mail till han med namn och telefon nr adress mm så ringer han upp men är ju en speciell människa men han är ingen skojjare på de viset så han blåser dig på några pengar.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Jag skulle aldrig köpa en skoter av han, känns mer som att man kommer beställa nått man aldrig får.

Du lär väll måsta momsa dendär, sen kommer han inte regga in den eftersom DU måste hämta den i norge och skulle den vara reggad skulle de stå.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
80 000 är priset hemma för den maskinen med tull 10 % moms 25% sedan tar han 6000 i frakt så räkna av de från 80000 så har ni priset för maskinen har för mig att man betalar in nu ca 50000 sedan betalar du sista 30000 när du hämtar den man betalar helt enkelt maskinen i usa.
han kan som jag skrev tidigare regga in skotrar själv då hans företag är något spec.

bara bollshit snack om att någon skoter ska till norge var själv inne på köpa en till av honom nu igen så har själv pratat med bengan om dessa maskiner. de du däremot ska ha i åtanke är ju de att dessa maskiner har gått tävlingar i usa så har du otur får du en maskin som inte är i bästa skick men oftast så är ju team skotrarna som dessa är väldigt välhållen i usa så brukar vara i bra skick.

som sagt så har jag själv köpt en skido rs tidigare av han min skoter blev ca en månad försenad men de kunde jag leva med för hämtade den 1 dec då hade ändå inte första snön riktigt kommit än då satt men man kan nog räkna på en månad där att de kommer bli försenat. däremot så kostade den då helt nya rs:en 85000 helt inreggad och klar bara försäkra och köra då fick jag även med stora tanken i de priset sålde den på våren för nästan samma peng så kan säga att de var en av mina bästa affärer men som sagt tänk er för då dessa inte är nya.

be om någon bild på den som är tänkt åt er eller något så ser man oftast om den ser bra ut är den de då dom som sagt servar maskinerna väldigt bra efter race dom har ofta inte gått så långt heller då dessa är dom som går endast tävling aldrig träning då kör dom andra maskiner och många är reservmaskiner tom så man kan göra fynd med.
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Tack för bra svar swikberg! Skickade iväg ett mejl nu på förmiddan så får vänta på svar då. Men jag åker inte på hämta den i Norge?
 
Last edited:

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
nej. är hos bengan i östersund du hämtar den är ju bara fråga han när du pratar med han så kommer han förklara exakt hur allt går till.
 

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Förstår fortfarande inte vad folk har emot Bengans! Beställt reservdelar av han ett 30-tal ggr och ALDRIG haft problem!
har han det i lager så har du det hos postombudet max 2 dagar efter!

Sorry att jag kapade tråden....
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Förstår fortfarande inte vad folk har emot Bengans! Beställt reservdelar av han ett 30-tal ggr och ALDRIG haft problem!
har han det i lager så har du det hos postombudet max 2 dagar efter!

Sorry att jag kapade tråden....
har inget mot bengan då jag själv handlat mycke grejer av honom. men han är ändå en speciel typ som inte går hem överallt. sedan så kunde dom ha som en vanlig butik om du behöver någon hjälp eller ska beställa grejer så ringer man mellan tex 7:00 - 16:00 eller nåt liknande och mellan dom tiderna svarar någon jämt de är de som är största problemet dom flesta har tror jag att man måste skicka ett mail för att få tag i honom där tappar han mycke pengar i onödan.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
en orsak till att bengan kan ha så låga priser är att han INTE svarar i telefon .. det kostar att ha anställda!
och på det sättet tjänar han mer pengar, bättre priser mer kunder .. sen har han ju alltid artikelnr på sina saker, samt länk till sprängskisser på sin sida ...
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Beställde du någon skoter?...
Är också sugen på en sx -11, men känns som om att köpa grisen i säcken...
Plus att förskottsbetala en rätt stor summa, är inte dom att beställa en avgaspackning...
Tråkigt att bli av med 80 papp...

Någon som tagit hem skoter av honom?
"toppskick" "som ny" och då hoppas man att skotern ska vara det!!
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
återigen så blir du inte blåst med några pengar från bengan då han är en seriös svensk återförsäljare är vell en av dom största försäljaren från arctic så han riskerar nog inte att lura någon...

Beställde du någon skoter?...
Är också sugen på en sx -11, men känns som om att köpa grisen i säcken...
Plus att förskottsbetala en rätt stor summa, är inte dom att beställa en avgaspackning...
Tråkigt att bli av med 80 papp...

Någon som tagit hem skoter av honom?
"toppskick" "som ny" och då hoppas man att skotern ska vara det!!
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Betalar nog lite extra då för service och att någon svarar i telefon! Bengans verkar helt klart skit efter Allt som man läst!
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Jag tror inte Han skulle blåsa mig.
Men ändå så vet man inte vad de är för skoter man får...
Citat från Bengan, ju snabbare du är att bestämma dig ju finare skoter får du eftersom dom fina går åt fortare..
Aaaahhh, vet inte hur görs riktigt...
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
återigen så blir du inte blåst med några pengar från bengan då han är en seriös svensk återförsäljare är vell en av dom största försäljaren från arctic så han riskerar nog inte att lura någon...
Jag har uppfattat det som att han inte är återförsäljare utsedd av importören KGK/Arctic Cat här i sverige utan han kör sitt eget race och tar in maskinerna själv.

Någon uppbackning från Arctics generalagent/importör eller återförsäljare här i landet ska man nog inte räkna med.
Men skulle det bli nått problem med maskinen så fixar antagligen Bengan det också.
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
så är de ju då team maskinerna säljs tyvärr
Men ändå frågar man hur standarden är? Är vissa verkligen i toppskick och vissa är så att man ej vill ha dem när man ser dem? Dock är ju detta olika från person till person...

Någon som hämtatnut någon SX av Bengan?...
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ja kan ju inte svara för att alla maskiner är i kanon skick för de komer dom inte vara. men vet att man kan göra riktiga kap om man för en bra dialog med bengan han skulle kolla fram en riktigt bra åt mig i år men kände att jag ville ha min hemma tidigare då ja hade mycke planerat för den maskin ja ska ha i vinter så ville ha tid på mig att ha den helt startklar till i början av nov i stället för att maskinen kommer hem då.

men de man ska veta om maskinerna som är alltså en team maskin där i usa de är alltså dom med stora pengar dessa maskiner går bara på tävling alltså ingen träningsmaskin som är helt slut utan går bara tävling och efter varje tävling är de total genomgång av maskinerna och är något trasigt eller på gång så byts de ut och de är mycket bra koll på grejrna så de är oftast bra skick på dessa. säg de till han med att ditt krav är att han kollar upp så de inte är ett vrak du får utan att antingen han själv har sett maskinen och tycker den ser bra ut eller om någon han litar på andra sidan har sett den och säger att den är fin så äre bara slå till då de är ett bra pris för en väl igenom gången maskin.

ok att han kanske inte är en återförsäljare av maskiner som har bästa kontakt med generalagenterna men å andra sidan ha ja själv min egna uppfattning om dessa med. men han är ändå väldigt stor på reservdelar ja menar har du största lagret i svergie med ett märkes delar som är rätt stort märke med så lurar du inte av folk pengar. vore annat om någon tysk eller engelsman la ut en liknande annons på blocket som ingen hört talas om då skulle inte ja våga chansa men denna kille har hållit på med detta ett bra tag kolla med alla som tagit in maskiner med han om han har lurat någon på pengarna sedan kanske man kan önska mer av andra grejer men å andra sidan blir de nog inte billigare av import om en firma ska sköta exakt allt de enda man behöver göra är att hämta maskinen i östersund och försäkra. för 80000 i bra skick.