beslulsångest pro 800 eller m800 eller summit xm?

lilltrippel

Aktiv medlem
4 jan 2007
99
0
6
Östersund
Ja vilken maskin ska jag välja. Har kört pro 800 grym men soppa monster.
Arctic 800 motorn stark och rolig men kvalite tveksam. och måste man tanka 98 oktan i 800. och vad drar era m800 i skogen bara lek.
Summiten verkar vara ok men har inte pratat med någon som har kört den. Vill ha en skoter som man kan boondocka riktigt med, inge amerikansk skit där det är 20m mellan träderna hederlig svensk skog.:heh:
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Åker Pro själv, polarn åker en 11:as M8:a och bensinmässigt skulle jag säga att dem tar samma/lika vid lika åkning.

Dock tycker jag att A-C 800 är "trevligare i karaktären mot Poo dito.

Skulle gissa att oavsett vad du väljer så torde du bli nöjd.

Pro 800:an är en kanonmaskin om du ska "brötköra" med 1m mellan träden.
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Jag håller med dig Monumento - hade tidigare CF8 -09 och den tog ungefär lika mycket som kompisars Assault 800 -11 och kan även instämma att A-C 800 har en trevligare/roligare karaktär än Poo motorn -Polarisen är som lite tråkig och känns som den går sämre än vad den egentligen gör.
Förbrukningen är nog mer avgörande på högertummen än vilken maskin man kör.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Jag hade valt Pro'n. Jag tror den passar bättre för den åkningen du beskriver. Sen tycker jag personligen att det nya A-C chassiet känns bökigt på ngt vis.
Sen bränsleekonomiskt sett så känns det som om du inte får en sådan här skoter att gå "billigt". Är du ute efter en bränslesnål skoter ska du nog kolla efter något annat än de du nämner i rubriken.

Men detta är vad jag tror och tycker behöver alltså inte vara så.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag körde pro rmk -11 och bytte till men m8 -12 ifjol o jag har då mest haft problem med den kablar som skavs av remmbekymmer mm så nu åker jag pro rmk -13 till nästa vinter igen jag hade valt pro alla gånger
 

lilltrippel

Aktiv medlem
4 jan 2007
99
0
6
Östersund
Ja Pro 800 är en grym maskin men är fortfarande ganska tveksam hur det blir. Anledningen till att jag undrar över bränsleförbrukningen är att det skulle vara surt om man måste åka typ 3mil transportsträcka innan det roliga börjar, och jag kan leka i typ 20min sen måste jag vända för att ta mig hem igen.! Är fullt medveten om att högertummen styr bränslet.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Ja Pro 800 är en grym maskin men är fortfarande ganska tveksam hur det blir. Anledningen till att jag undrar över bränsleförbrukningen är att det skulle vara surt om man måste åka typ 3mil transportsträcka innan det roliga börjar, och jag kan leka i typ 20min sen måste jag vända för att ta mig hem igen.! Är fullt medveten om att högertummen styr bränslet.
Tror inte du behöver oroa dig speciellt mycket för soppa förbrukningen på pro.
När vi vart ut med 2012or med freeride 800, m8 och pro rmk 800, så har dom dragit väldigt lika.
Som exempel så har jag en extradunk bak på min rmk, men den ska bort nu då jag inte behövt den själv en endaste gång i vinter, men däremot har man fått lånat ut den till dom med m8 och etec i samma sällskap... men då är vi enbart gasglada idioter allihopa så ingen av oss kan då skryta med att men lyckat få skotern att dra typ 1.5liter/mil.