Bensinslangen har fått skägg!

limpfisk

Medlem
7 jan 2011
10
0
1
MÖJA-Stockholms Skärgård
bensin.jpg
Hej

Förra helgen bytte jag ut bensinslangen eftersom den som satt hade skiktat sig o börjat läcka ngt. Jag tog vad jag hade på hyllan, det blev samma slang som sitter på flakmoppen o funkar bra.
Idag kommer jag till möja efter en veckas bortavaro o öppnar huven på gamla bettan (wildcat -89) o möts av denna syn (se bild) VAD I HE***TE är detta? Ser ni att även bensinkranen o soppafiltret har skägg?
Du som har en rimlig teori som inte omfattar UFOS o högre makter
är välkommen att posta i denna tråd!

mvh

Linus
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Har sett liknande formationer av iskristaller när fukten kryper och fryser men det brukar behövs en 25-30 minusgrader och så kallt har ni väl inte i fjollträsk?
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kraftigt väderomslag så kan de bli sådär har för mig:)..dock brukar inte omfattningen vara sådär pass.. är det siliconslang du satt dit?
 

limpfisk

Medlem
7 jan 2011
10
0
1
MÖJA-Stockholms Skärgård
Hej

Det är en genomskinlig rätt gammal slang som jag hade liggande
säkert knappast godkänd.

Men när jag studerar bilden så verkar det vara mest skägg på bränslefilter o soppakran..

Nu har jag handlat riktigt bränsleslang
på biltema iallfall.
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Mmm, min väns monsterbil började brinna på en terrängträff för ett tag sedan efter att det började läcka i biltemas slangar. Men dom är under lite tryck.. Han fick en ny rulle slang och ett par tusingar iaf.
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
HAHAHA!!! vad häftigt skägg :D
Har sett liknande också, men inte så där jäkla mycke, säkert fukt som kondenserat och kristalliserats på slangen, men det där ser lite mycket ut för att endast bero på det, kanske det har kommit ut bensin från filtret och runnit efter slangen och det har vart is redan på slangarna och sedan har det tinat när man vart och kört, och det har frusit igen, och alla vet ju hur bensin och vatten fungerar tillsammans, bensin vill ju flyta över vatten, säkerligen att bensin har satt sig mellan vatten molekylerna. Men har aldrig sett någon slang som har blivit så där skäggig... Eller så är det väll en liten alien som har vart och snokat under din huv och nyst på slangen när han har vart och luktat på den :D
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
inte fasiken är det väll någon som lyssnar på skit som man får "lära" sig i skolan :D
det är självlärt det mesta, sett på tv och läst, tror fasiken jag till och med läst det i en av dom här gamla snowmobile tidningarna jag sorterat hela veckan... inte säker men har ett svagt minne av det, nånstans var det jag läste, och det var efter att jag svarade på tråden tidigare