Bensinpump -Bra kvallité,lätt pumpad,snabb!

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Hej. Söker en bensinpump som man fäster på en jeepdunk, som har fin kvallié och är snabb(om eldriven), om inte så ska den vara lättpumpad!

Nån som vet nån bra som man kan köpa på nätet?

Har sett "POLARN" på skoterdelen bara!

Tack på förhand!



 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag använder "POLARN" och tycker den är kanon ställ dunken på dynan, pumpa 2-3 drag och sen rinner det själv kan inte bli enklare.
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Jag använder "POLARN" och tycker den är kanon ställ dunken på dynan, pumpa 2-3 drag och sen rinner det själv kan inte bli enklare.

Okej! STORT tack för snabbt svar =). Får väl kanske bli en sån :p,beställer nån pump imorgon. Blir flödet snabbt eller rinner det sakta?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Skulle tro att det tar runt 1min att tömma en 20l dunk, men det fina är att det sköter sig själv så länge nivån i dunken är högre än i tanken + att det sitter ett filter i slangen så ev. skit stannar i dunken.
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Skulle tro att det tar runt 1min att tömma en 20l dunk, men det fina är att det sköter sig själv så länge nivån i dunken är högre än i tanken + att det sitter ett filter i slangen så ev. skit stannar i dunken.
Okej, det här lät skitbra! tar och beställer en sån ikväll ;) .Tack så mkt :).
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Jag har en polarn bensin pump och jag har bara haft ett enda fel och det var inte med pumpen utan det var dunken som vägrade samarbeta med pumpen så det blev 2 nya dunkar med och det ångrar jag inte heller :)


Men det är en jävligt bra pump.... blir inte skitig.... den slackar inte så värst mycket med tanke på att allt är plast och den är hygligt snabb..... någon skrev 1 min per dunk du kan säker få ner det till under 30 Sec om du vill värt mängder jämfört med söliga dynor och soppa på handskarna.
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Jag har en polarn bensin pump och jag har bara haft ett enda fel och det var inte med pumpen utan det var dunken som vägrade samarbeta med pumpen så det blev 2 nya dunkar med och det ångrar jag inte heller :)


Men det är en jävligt bra pump.... blir inte skitig.... den slackar inte så värst mycket med tanke på att allt är plast och den är hygligt snabb..... någon skrev 1 min per dunk du kan säker få ner det till under 30 Sec om du vill värt mängder jämfört med söliga dynor och soppa på handskarna.

aa ;) beställde igår :)
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
vet någon ifall det finns pumpar till plastdunkar också?
Jag har alldrig sett någo tyvär utan ska man ha sådant så får man gå på en vanlig El-driven bränsle pump till Bateri/laddare för att slipa spill o jävelskap..... men då är det så pass mycket jobb och inte direkt simpelt o ta med sig så.

Hemma så är det lätt att göra en "tank station" så att säga och ska man ha den med sig så får man försäka göra en låda till den och ta ström från Ciggutaget eller handsken till dragkroken.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Om man vill ha lite större dunk så finns det plastdunkar (tankstation) med 3m slang och pumphantag endera 20 lr 53L hos Duells, kolla på under Marin och bränsletankar Scepter heter dom har själv beställt en Scepter 53 liters
tankstation.
 

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Om man vill ha lite större dunk så finns det plastdunkar (tankstation) med 3m slang och pumphantag endera 20 lr 53L hos Duells, kolla på under Marin och bränsletankar Scepter heter dom har själv beställt en Scepter 53 liters
tankstation.

Aa, men den kostar skjortarn!