Bensinfyllda cylindrar!

snösprut

Medlem
16 dec 2009
18
0
1
Hej på er!

Skulle dra igång min XCR 600 -95 idag men stötte på problem.
Jag drog ett drag och det stummade. Jag tog lös tändstiften och drog ett drag och bensinfontänerna sköt mot skyn genom toppen.
Det låg alltså bensin i cylindrarna.

Kan tillägga att den blivit svårstartad på sistone då den blivit sur på första draget. Antar att det hänger ihop på nått vis.

Så, var ligger problemet tror ni?
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
skulle tro att som matsT säger så flödar den över,kolla nålventilerna i förgasarna,troligtvis dom som läcker...
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Vad beror det på? har tagit isär förgasarna men vad ska jag kika efter för fel?
kolla under flotören i förgasaren där har du en nålventil som ska sluta tätt mot ett ventilsäte när du rör flottörkroppen upp och ner,, där har du läckaget,, byt nålventilen och nålsätet å ditt problem löser sig illa kvickt...
 

snösprut

Medlem
16 dec 2009
18
0
1
kolla under flotören i förgasaren där har du en nålventil som ska sluta tätt mot ett ventilsäte när du rör flottörkroppen upp och ner,, där har du läckaget,, byt nålventilen och nålsätet å ditt problem löser sig illa kvickt...

Jajjemen, en nålventil läckte. Tack för hjälpen.

Jag har även problem med att skotern går dåligt på låga varv.
Den har dåligt bottendrag men sprätter iväg när den kommer upp i varv lite. Jag har kollat insugsgummina och de är täta, så den verkar inte dra nån tjuvluft.

Den tenderar att gå bättre när den är kall men efter 5-10 minuters körning uppstår problemet.

Vad kan felet vara?
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Jajjemen, en nålventil läckte. Tack för hjälpen.

Jag har även problem med att skotern går dåligt på låga varv.
Den har dåligt bottendrag men sprätter iväg när den kommer upp i varv lite. Jag har kollat insugsgummina och de är täta, så den verkar inte dra nån tjuvluft.

Den tenderar att gå bättre när den är kall men efter 5-10 minuters körning uppstår problemet.

Vad kan felet vara?
kolla bussningarna i variatorerna,,
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Bussningarna borde inte göra skillnad på kall och varm motor...?

Kan vara för fett bestyckad på lågfart. Kolla lågfartsmunstycken och jämför siffrorna med sprängskisser eller fråga din handlare vad som satt i orginal. Ofta kan man gå ner ett steg från orginal.