Bensinförbrukning 600-800cc?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sv: Hur mycket benis drar dem?

e väll i stort sett samma motor i annan förpackning så att säga :)
Jo det är de. Är väll annan drevning och variator kalibrering som skilljer.

Men som dom flesta sagt. 2-5 liter milen. Det kan skilja så hemskt mycket från dag till dag och person till person och vart man bor och en amssa mer som spelar in på bensin förbrukningen.

Bara köra och ha skit kul och försöka se glad ut när man tankar :D

B

Biosteel

Jo det är de. Är väll annan drevning och variator kalibrering som skilljer.

Men som dom flesta sagt. 2-5 liter milen. Det kan skilja så hemskt mycket från dag till dag och person till person och vart man bor och en amssa mer som spelar in på bensin förbrukningen.

Bara köra och ha skit kul och försöka se glad ut när man tankar :D

så förbannat sant.. ag köper då inte en skoter för att vara snål eller "ekonomisk" då ska man nog lika väl vara utanhaha =)

B

Biosteel

vad är det för motor i den då? .. börjarkomma upp i riktiga mängder bensin nu :S :)

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
37
Byyn

Tycker också att 2-5liter milen låter rimligt.

Min M kisse har jag fått ner till 3,2L/mil som minst och 5,0L/mil som mest. Och snittet under förra säsongen hamnade på 4,2-4,5L/per mil.

Som sagt det är många faktorer som spelar in på hur mycket en skoter drar per mil.

B

Biosteel

Tycker också att 2-5liter milen låter rimligt.

Min M kisse har jag fått ner till 3,2L/mil som minst och 5,0L/mil som mest. Och snittet under förra säsongen hamnade på 4,2-4,5L/per mil.

Som sagt det är många faktorer som spelar in på hur mycket en skoter drar per mil.
är det verkligen så att en M6 drar mer än en M7 :S?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kan ju vara så att en liten motor får jobba mer för att utföra samma arbete, då går det åt mer soppa.

Är ju som när man tar en liten bil och letar sig ut på vägarna och tokkör. Morsans gamla pegga 306 drog en bra bit över litern vid 150, medans gubbens karaade sig litern.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall

Är jag riktig gasglad är 6l /mil inget problem med 600:an, tyvärr...
Jag tror att föra skotern(Zr 900 -03)låg där i kring när jag låg och pumpa puder,körde flö vatten,bomba leder, när jag använde skoter till de jag har köpt den till. Men det var bara att ta de lugnt i slutet av dan så man hade bensin så man tog sig hem. Dock så kan inte nån av APV portarna ha funkat.

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå

Någon orginalmaskin som du kan nämna som drar 5 liter milen? Låter förvånas värt högt mot de jag hittade på skoterbanken.
Jag hade en Summit 800 -02, den drog 4-5 liter milen hur man än körde kändes de som. Visst så ligger man ju inte bara efter led och håller jämn gas, men även om man körde ganska så lugnt så ville den ha sina litrar.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sifforna i skoterbanken är drömsiffror. Med jämn gas på led kan jag komma ner mot 2,5l, men mindre har jag inte lyckats med än. Så fort man får för sig att leka lite hör man hur det surpar i tanken.

Nitroboost

Medlem
12 okt 2008
40
0
1
Förra helgen brände jag 25 liter soppa på 5 mil... de vill säga 5 l/mil med min summit 700 -01

inge ledåkning direkt å mycke fullgas:p