Bensin

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Ja, och du fick ett svar ;)

Kolla på senaste valkartan, där har du svaret.
Fördomar?
Jag jobbar och har semester uppe i norr och som jag sa, de flesta norrlänningar är underbara, men en del verkar inte veta hur saker och ting fungerar.

Jag kör också långt i jobbet, cirka 7500 mil per år har jag för mig.

Norrlänningar är lika korkade som en stockholmare eller Malmö-bo, eller en roslagsbo, som jag.

Missförstog isåfall det du sa om Trosa, Uppsala och Södertälje. Trodde det bara var där du jobbade.
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Missförstog isåfall det du sa om Trosa, Uppsala och Södertälje. Trodde det bara var där du jobbade.
Det var exempel på ställen utanför sthlm, men i julas blev jag erbjuden ett jobb i Sollefteå, dock så åkte min arbetskompis dit själv.

Meningen var i alla fall att beskriva att jag inte bara jobbar i sthlm, utan överallt i Sverige, dock så är det ganska mycket jobb i stan.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Det var exempel på ställen utanför sthlm, men i julas blev jag erbjuden ett jobb i Sollefteå, dock så åkte min arbetskompis dit själv.

Meningen var i alla fall att beskriva att jag inte bara jobbar i sthlm, utan överallt i Sverige, dock så är det ganska mycket jobb i stan.
Okej. Men det var ganska dåliga exempel på vart du jobbar utanför Sthlm ;) Hade varit annat om du sa Luleå, Sundsvall och Malmö t ex. :rolleyes:
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Fick ett mail häromdan (kedjebrev?) om att man skulle låta bli att tanka på OKQ8 och Preem för att få priskrig. Då borde man ju isf slopa Statoil också då?

Jag tankar bara på Hydro, Jet och ibland Shell.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Kommer sms på mobilen lite då och då som lyder :

Besök inte en bensinstation för att handla eller tanka 23-26 maj! Detta är en protest mot bensinpriset! Handla cigg, snus, annat ni behöver på andra ställen. Är dessutom billigare då :) Sänd vidare till alla! (detta är ett multi utskick).

Undrar hur folket kommer att göra nu då fredag till måndag om det blir någon protest ? Låg även en annons på blocket om att protestera genom att blockera alla bensinstationer fast den togs bort ganska snart, av blocket kanske ? Men kommer bli kul att se om det kommer att stå bilar/långtradare och blockera mackarna till helgen :)
 
R

Robin

Äre någon jävel som blockerar mig tar jag fram bogserings linan å hakar fast å drar bort den jäkeln. Vist protestera kan de få göra bäst de vill sålänge de inte drabbar mig.
 
B

Biosteel

haha jo men då försvann nog hela iden med att blockera bensinmackarna :S :)
 

Skoterpojken_Norr

Aktiv medlem
22 nov 2007
72
0
6
dom kommer nog ändå inte sänka då folk ändå kommer köpa bensin
sen kan dom inte sänka pga indirekta skatter aka politikernas smyginkomst
hälften av statens inkomster kommer från dom så klart dom höjer med en statsskuld som suger ut 40 miljoner om året bara i ränta
Vi får allt vänja oss då staten behöver mer pengar än fast det suger totalt...
 
B

Biosteel

pott hål ? på vissa ställen där jag bor ser det ibland ut som ett övningsfält för bombplan kan jag lova ;)