Bensin

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Svergie straffar ständigt fordonsägare med agifter och skatter. Utan oss som kör skoter, bil, mc osv skulle aldrig landet gå runt.
Jo det är då säkert, se bara den sista höjningen på lätta lastbilar, det är ju horibelt, snart så kommer vi banne mig få betala skatt på skatten oxså :evil:
 

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Stod och tankade mitt soppamonster XCR 600SP för några dagar sedan bensinen kostade 12.36 och Diesel 12.51!
Okej att bensinen kostar 12.36 de har hänt förut, men Diesel för 12.51 de tar priset.
Har precis köpt en Skoda TDI för att jag måste pendla 5 eller 9 mil till jobbet ,de är enkelväg dessutom, och försöka hålla nere bränsle kostnaden något. Sen ser man att helt plötsligt så hade det inte spelat någon roll om jag köpt en bensinare istället.

Förstår inte vad regeringen har emot glesbygden, vi får tydligen inte bo kvar här även fast vi har många naturtillgångar som Sverige behöver för export och egen förbrukning. Tänker då i första hand på vattenkraft, gruvor och virke.

Fortsätter det här några år till får man väl emigrera till de stora landet i väst!
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Jo det är då säkert, se bara den sista höjningen på lätta lastbilar, det är ju horibelt, snart så kommer vi banne mig få betala skatt på skatten oxså :evil:
Det gör vi redan på sätt och vis, det är moms på bensinskatten.
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Ja, då är väl nästa steg skatt på momsen på bensinskatten, som nån tidigare sagt, nån måste ju betala för alla villor, limos, betalkort och liknade livsviktiga saker som en stackars underbetald politiker måste ha för att överleva idag :bootyshake:
 

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Det regeringen klarar sig på i den här frågan är att vi inte kan organisera oss nog bra. vi är en alltför stor grupp människor för att lätt kunna gå samman och visa missnöje, och att väldigt många faktiskt bara gnäller och inte är beredd att verkligen visa sitt missnöje.

Fanns det något sätt att verkligen med eftertryck kunna få regeringen att förstå hur urbota idiotiskt och verklighetsfrämmande deras bränslepolitik är, kan man vara säker på att i alla fall jag skulle vara långt fram i ledet för att även med ett stort saftigt brännbollsträ klubba in budskapet ytterligare i deras spånmjuka skallar...


En dag på skotern är för mig mer värt än nästan vilket annat nöje som helst oavsett kostnad.

Och politikerna idag ska vara jäkligt glad att jag inte har råd att utveckla mitt dåliga ölsinne vintertid för då skulle deras vinröda näsor vara ömma av annat än doften av garvsyra....
Ja, då är väl nästa steg skatt på momsen på bensinskatten, som nån tidigare sagt, nån måste ju betala för alla villor, limos, betalkort och liknade livsviktiga saker som en stackars underbetald politiker måste ha för att överleva idag :bootyshake:
Så sant, så sant! Kan inte annat än hålla med. Men allvarligt talat; det börjar gå för långt med politikernas fantasier.
"Politik är att vilja" hette det ju förr, men vad f-n är det idioterna vill egentligen? :mad:
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Vilket parti (om något?) försöker hålla bensinpriserna nere? Det partiet ska jag isåfall rösta på nästa gång!!
 

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Jag med!
Men det verkar vara samma skrot och korn hela bunten tyvärr. Skatter hit och miljö dit, men livskvalitet är det ingen som bryr sig om (annat än deras egen).
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Politik har inget att göra med vad man tror på och vill kämpa för, om man nu inte är miljöpartist. Politik är idag ett yrke, och det yrket går ut på att tjäna pengar, som nästan alla andra yrken idag.

Det bor mer människor i sthlm, gbg och malmö än det bor i norra sverige.
Håller man dom som bor i söder nöjda får man sitta kvar i makten/högt upp på maktstegen och då tjänar man mer pengar. Ganska enkelt.

Sammanfattning:
Politik på hög nivå handlar om pengar, politik på lokal nivår handlar om egen övertygelse.
 

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Vilket parti (om något?) försöker hålla bensinpriserna nere? Det partiet ska jag isåfall rösta på nästa gång!!
En del lovar att sänka skatterna på bränslet under valet..
Samma var det ju med den här regeringen men vad gör dom? jo det första är ju att höja bränsleskatten, så vem ska man lita på när alla bara ljuger och sen skrattar högt åt oss idioter som valde dom.

Och nu när dom kom på att förbjuda Poltoöljy , (Finsk röd diesel) alltså för vilken nytta ?
Dom insåg väll hur mycket dom förlorar på att 1% och kanske mindre av norrbottens invånare kör över till finland för att tanka röd diesel.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Politik har inget att göra med vad man tror på och vill kämpa för, om man nu inte är miljöpartist. Politik är idag ett yrke, och det yrket går ut på att tjäna pengar, som nästan alla andra yrken idag.

Det bor mer människor i sthlm, gbg och malmö än det bor i norra sverige.
Håller man dom som bor i söder nöjda får man sitta kvar i makten/högt upp på maktstegen och då tjänar man mer pengar. Ganska enkelt.

Sammanfattning:
Politik på hög nivå handlar om pengar, politik på lokal nivår handlar om egen övertygelse.
det är tyvärr sant :(
 

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Så länge all snö finns kvar så kör jag skoter. Spelar ingen roll vad bensinen kostar. Huvudsaken man får sätta sig på skotern o dra iväg ;>
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vilket parti (om något?) försöker hålla bensinpriserna nere? Det partiet ska jag isåfall rösta på nästa gång!!
Hmmmm, ska du göra om samma misstag igen??????
Inför senaste valet så lovade kd och m lägre bensinskatt om dom skulle vinna valet och vad hände, jo strax efter dom kommit till regeringsmakten så HÖJDE dom bränsleskatten i stället, vilket j*vla trick
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Man skulle ha flytta regeringen längre upp i landet. Kanske det blivit en skillnad då?

Okej att det är bra att Sverige tänker på miljön, men många andra länder gör ju inte det. Så det blir ju bara som en droppe i ett stort hav.

I Öst staterna så kör de med stora diesel motorer dyngnet runt har ett pris på bränsle 20öre litern som de klagar på att det är för högt.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
dags för lite uppror om bensinpriserna snart! fram med tavlan och börja protestera!

Jag efterlyser också kraftigare demonstrationer mot bensinpriserna!

Jag gör gärna någonting själv också, men kan inte komma på något som kan få dem att fatta att det är allvar!

några idéer om vad vi kan göra?
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Hmmmm, ska du göra om samma misstag igen??????
Inför senaste valet så lovade kd och m lägre bensinskatt om dom skulle vinna valet och vad hände, jo strax efter dom kommit till regeringsmakten så HÖJDE dom bränsleskatten i stället, vilket j*vla trick
Är du född på 90talet eller?
Kommer du inte ihåg förra, förrförra valet eller valet efter det? Sossarna lovar underverk vid varje valperiod men hur mycket av det hålls? Sossarna lovar minst lika mycket som alliansen och eftersom de har styrt Sverige 90% av 1900talet så finns det gott av vallöften som inte har upplevts. Sverige är förstört av sossarna och de har skapat ett samhälle som lever på bidrag, mina pengar! De har tom manipulerat SFIs studeringsunderlag.
 
Last edited:
R

Robin

Parti som parti, alla lovar och bryter allt precis lika mycket, man kan inte lita på någon politiker helt enkelt.

Problemet sitter inte i vilket parti som styr landet, utan i svensk politiks försök att spela en större roll i EU och omvärlden än vad vi igentligen har/är.
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Parti som parti, alla lovar och bryter allt precis lika mycket, man kan inte lita på någon politiker helt enkelt.

Problemet sitter inte i vilket parti som styr landet, utan i svensk politiks försök att spela en större roll i EU och omvärlden än vad vi igentligen har/är.
Jepp, men sossarna har gjort så JAG måste se till att alla som inte jobbar ska ha det bra. Man har det på tok för bra i sverige idag.

Jobbar man ska det uppskattas, jobbar man inte ska man inte ha pengar.
Är man sjukskriven är det en annan femma, för det är nåt man inte kan styra över själv.

Varför finns det så många bra CS-spelare i sverige? Jo just, dom har det så ***** bra när dom lever på sin stämpling eller sina ***** bidrag så dom kan sitta hemma dag efter dag och spela på sina ***** datorer. Fyfan.

Inget jobb, inga pengar.

Visst, det här kan jag diskutera i evigheter för det finns så många undantag och skit, men i det stora hela så tycker jag så.

Jag säger inte att dom blåa är perfekta, dom har mycket brister i sin politik också, men dom är då bättre än kommunist-sosse-miljöblocket.

Nu är vi grymt OT eftersom den här tråden handlar om bränslepriset och inte hur landet styrs.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Är det inte en massa glin som sitter å lirar CS och dom bor väl hemma så dom slipper bry sig om pengar...sen kommer denna generation att styra och ta över sverige! Nu blev jag rädd för framtiden; gratis bredband, joltcola och fet mat, dyr bensin och ännu dyrare motorfordon för spelnördar tar väl knappast körkort och har förmodligen inget intresse av motorfordon överhuvudtaget. Ja kanske förutom busstrafiken då dom ska åka iväg och köpa joltcolan å fet flott maten :D. Så med andra ord så kommer inte snöskoter finnas kvar så vi slipper nog bry oss om framtiden :rolleyes: