Bensin liter milen

L

lol92

Tjena, jag har bara lust att veta om nån har en max mega skoter som drar många liter milen? Roligt att veta vad olika skotrar drar :rolleyes: onödig fakta

B

Biosteel

men jag kom aldrig under 3 liter milen med den ens. visst va den lätt vässad men drog soppa som ett as.. och gick som en gud när man tänk tillbaka =) :)

B

Biosteel

vad hade du för godis på den ? :) vare du som hade den där 06 med twinpipes ?

L

lol92

det lär inte vara kul att tanka maskinerna. Någon som vet vad en 600 drar? ska kanske köpa en crossfire 600 -07

B

Biosteel

vet inte så mycket om cf600 men M6 va hård på soppa den oxå ha jag hört men aldrig upplevt. :)

B

Biosteel

då ska du nog köpa en yamaha men då får du nog stå i garaget hela tiden haha =) . nej men skämt åsido mountain maskiner e ju hård på soppa så men jag vet inte om det är samma motor i cf 600 som i M6 :)

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Skaffa en större tank då :)

Bio: Nä, jag hade singelpipa på min, tokigt portad, annat y-rör och resten bara optimerat.

B

Biosteel

jasså hade singelpipa på min jag med bikemanperformance lr ? .

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Jo, det stämmer bra det.

Fast de där motorerna drar mycket soppa redan som det är.
Kan inte minnas att jag kom särskillt långt på någon tank i F7'an, även om jag bara körde lugnt på led.

B

Biosteel

jo det e ju sant. men jag hade ju 05 och dom går ju fett original så. men skönt vid trimning ingen risk för haveri haha =) :) gick 800 mil (hårda mil) trimmat på en säsong. :)

W

w3stman

Med mina fjuttiga 3,4l per mil kommer jag nog inte långt i denna diskussion. Det var iallafall med min fd SXR 600 -02.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
3 liter drog den innan turbo.
upplever inte att den drar särskillt mycket mer nu med turbo.

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
samma motor som i m6an men annan drevning å inställda variatorer. sen har du ju högre kammar på m6an å de ger ju en högre förbrukning