Bensin i pipan. 600 H.O Cleanfire.

steevo

Välkänd medlem
2 feb 2011
214
0
16
Obbola
Gäller en 600 H.O Cleanfire -06.
Skulle starta skotern nu idag men den ville inte alls vara med. Gick bara fint igår när jag var ut en kort sväng, utan att den gick varm och allt sånt.
Märkte idag efter ett tags dragande(startar normalt på 1-3ggr)att det sipprade ut soppa alldeles mellan "krök" och pipa. Lossade på pipan, då rann det ut bra mycket soppa...
Insprutning av något slag som hängt sig just när jag stängt av den igår? Avgasportarna..?
Är inte den mest erfarne gällande mek direkt. Typisk att den ska jävlas på årets finaste dag...

//Stefan
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
rengör allt i bränsle väg..Den släpper förbi soppa någonstans. Inte hållt på med insprutning på skotrar alls, men skulle det varit förgasare så skulle det med 99% säkerhet ha att göra med nålventilerna/säterna/flottörerna.
 

steevo

Välkänd medlem
2 feb 2011
214
0
16
Obbola
Du låter knappast dummare än mig... Enligt förra ägaren är det en förhandsmodell till -07ans Switchback, dock reggad -06. Står H.O cleanfire på huvrackarn, har ju dock choke... Min kunskap inom detta sträcker sig ju TYVÄRR bara till att framföra fordonet, i princip...
 

steevo

Välkänd medlem
2 feb 2011
214
0
16
Obbola
Bör tilläggas att den lämnas bort till kunnigare individer än mig själv i morgon, hoppas på att kunna återkomma med vad som inte stämde, inom kort...

Tack ändå! =)
 

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Hej

Det är min gammla maskin den har gasare.
Det du beskriver låter jättekonstigt.
Är du säker på att det är bensin ?
Om det är det så måste det vara fotören som hängt sig på något vis.
Men kolla om det är bensin.
Steevo du kan ringa mig om du vill ha råd via tele till att börja med.
 

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Är det inte bara stiften som slagit igen ? (blivit sur)
Kolla om dom tändar som dom ska ,samt dra runt motorn utan stift och full gas ca 10ggr.
Se om du har nya stift så sätt i dom.
När du försökte starta den stod den varm ? chokade du ?
Tände den till något eller var den helt död ?