Bengans Motor

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tråkigt att ingen vill dela med sig av sina erfarenheter. hade varit kul med en artikel, samt kgks syn på den där mannen.

Bara för att Affe är bundis med ägaren så kan väll inte ägaren vara så dum att han inte vill ge läsarna det de vill ha.

Hade Affe skrivit för sm hade jag slutat prenumerera på denna tidning också.

Jag är väldigt färgad i skotervärlden, men att han är det, och samtidigt ska vara "opartisk" i en tidning är ett skämt.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Jag tycker det är svagt av er drabbade att inte kontakta Engström. Jag PM:ade tom några av er efter att Engström kontaktat mig via PM. Men inte f#n hörde ni av er. Fortsätt för all del med att knyta näven i fickan, men gnäll då för tusan inte här på forumet om ni inte själva vill hjälpa till med att avslöja "herr B". Nästan så jsg vill kalla det patetiskt och helt utan civilkurage. Och kom ihåg att vår gode Engström får inte, om ni inte vill, avslöja källorna. Det enligt lag.

Så kom igen nu, så vi kanske får se lite grävande journslistik och avslöjanden. Tidningen behöver annat än sida upp och sida ner med, i långa loppet, nästan identiska artiklar, nummer för nummer. Faktiskt så man blir besviken efter andra eller tredje numret för säsongen.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
idioteer ska hängas ut, utan tvekan, dock har jag personligen inte blivit"lurad" av "ac-mäster"förutom falska förhoppningar o leverans av 90graders portnings maskin på 90 talet, samt nu för ett år sedan om frörfrågan om en land&see dyno.(då var han i usa, å skulle meddela mig direkt han är tillbaxs)(fick väl nå järn släpp,å tänkte han ändrat sig pga.alla anonnser man sett....)iofs.kanske han än är i usa....
Men det jag har läst om han till dags dato, så skulle jag inte göra affär med han fast det är typ gratis...
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
läste precis på bengans hemsida.

"Generalagenten KGK-SUZUKI AB har gett oss förtroendet att lagerföra de flesta delarna till äldre modeller och S.K. tröga bitar till nyare skotrar.

Genom åtskilliga inköp från konkurser och liknande har vårt reservdelslager antagligen blivit det största hos en enskild handlare för närvarande mer än 20.000 artikelnummer. Det sista inköpet ifrån KGK-SUZUKI var på över 20 kubikmeter."

Jag lagerför också delar som inte KGK har i lager... =D

Sen undrar jag hur pass "nya skotrar" han har delar till (enligt hans egen teori), då "senaste inköpet på 20 kubik", har varit "det senaste" i 5 år...
Han är vad jag vet "avslutad" från KGK så det skulle inte va så konstigt :rolleyes: Mupp är han iaf som skryter om ett inköp för sjukt många år sedan, firman kan ju ha kursat tre ggr om sedan dess...
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Såg just en färskt bild på Marica Renheims maskin. Där representeras catmaster.se på A-armarna.


Jag hajar inte riktigt vad är för tjöt att drabbade inte hör av sig till Engström.
Vad är ändamålet med en ev artikel?
Sänka gubben? Varna andra?
Hur då? Ta fram det skattevidriga? Redovisa vittnesmål från missnöjda kunder?
Det är nog himla få "journalister" som sitter på arslet och väntar på att någon ska ringa å gråta ut så att de får skriva en gråtartikel.
Min historia finns redan här, ser ingen anledning till att upprepa den. Finns det frågor så kan jag svara på dem.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Det vat ju ett jäkla gnällande här för ngn månad sedan, även i andra tråden. T.om. var det en kille som skrev HJÄLP MIG NÅGON, SNÄLLA!

Den lillen hade, skrev han, all mailkonversation och kommunikation kvar på pränt. Men inte då. Han gick upp i rök.

Och varför inte skriva om avarter som "herr B"? Så länge ingen skriver kan dom hålla på.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Beställde ett variatorkit av Mr B för 6 år sedan, i januari. Efter att antal telefonsamtal kom kitet till valborg.
Helixen var hemmagjord, såg ut som en niondeklassade gjort den i fräsen på skolan. Alldeles vågig i fräsytan. Det skulle vara Black Magic grejer, jo tjena.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Beställde ett variatorkit av Mr B för 6 år sedan, i januari. Efter att antal telefonsamtal kom kitet till valborg.
Helixen var hemmagjord, såg ut som en niondeklassade gjort den i fräsen på skolan. Alldeles vågig i fräsytan. Det skulle vara Black Magic grejer, jo tjena.
Se där. Men skulle möjligtvis du våga, anonymt, vilja intervjuas av vår ärade herr journalist Engström? Om inte, undrar jag varför. Du lär ju ju fått betala en bra slant för ett v-kit och känt dig ganska lurad va?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Hej allihopa, frågan är fortfarande aktuell och det är nog inga problem med publicering förutsatt att jag har kött på benen :)
tänkte reda ut några småsaker för tydlighetens skull.

1: Jag behöver fakta från drabbade, vi kan dock inte komma dragande med alltför gamla grejor eller andrahandsuppgifter. Ni måste kunna vara öppen gentemot mig med alla uppgifter men självklart har ni fullgott källskydd och får vara anonyma i tidningen.

2: Ingen från någon av tidningarna håller B bakom ryggen, han annonserar heller inte hos oss, har han oegentligheter för sig kan vi skriva om det. Den tidigare nämnde kollegan har heller inga problem med det.

3: Den som har uppgifter får gärna skicka pm eller mail till mig, det är alltid vanskligt att skriva angrepp på ett öppet forum, det drar lätt iväg såpass att SM kan ställas till svars.
-Därav det tidigare raderandet av trådar.
Då är det bättre att vi skriver i Flashbacktråden som länkades tidigare i den andra tråden: https://www.flashback.org/t1389742
-ni kan vara anonyma där men jag kommer skriva under nicket "motorskribenten"
 
Last edited:

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Hej allihopa, frågan är fortfarande aktuell och det är nog inga problem med publicering förutsatt att jag har kött på benen :)
tänkte reda ut några småsaker för tydlighetens skull.

1: Jag behöver fakta från drabbade, vi kan dock inte komma dragande med alltför gamla grejor eller andrahandsuppgifter. Ni måste kunna vara öppen gentemot mig med alla uppgifter men självklart har ni fullgott källskydd och får vara anonyma i tidningen.

2: Ingen från någon av tidningarna håller B bakom ryggen, han annonserar heller inte hos oss, har han oegentligheter för sig kan vi skriva om det. Den tidigare nämnde kollegan har heller inga problem med det.

3: Den som har uppgifter får gärna skicka pm eller mail till mig, det är alltid vanskligt att skriva angrepp på ett öppet forum, det drar lätt iväg såpass att SM kan ställas till svars.
-Därav det tidigare raderandet av trådar.
Då är det bättre att vi skriver i Flashbacktråden som länkades tidigare i den andra tråden: https://www.flashback.org/t1389742
-ni kan vara anonyma där men jag kommer skriva under nicket "motorskribenten"
Även om jag har förstått att det är svårt att få tag i folk som vill ställa upp med sina upplevelser har jag ett par tips för att öka trovärdigheten.

- Kolla om någon frivilligt vill ställa upp och redogöra för sitt problem. (Kanske han med den försvunna motorn vill ställa upp med namn och bild?)

Har man en stor grej att utgå ifrån kan man sen ösa på med andra fall där de som vill kan vara anonyma.

- Ring Bengan och berätta om dina planer och ge han möjlighet kommentera påståendena.
 

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Då är det väl inte svårare än att maila?

Har han mamma, Märta eller nån annan sekreterare till att sköta mailen lär hon ju föra saken vidare till Mr B.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
självklart ska han få chans att yttra sig, man ska alltid höra båda sidor, tyvärr lär det bli via mail.
kommer att kolla upp det här med motorn.
 

salorer

Medlem
24 okt 2013
26
0
1
Ja hör av dej till mej så kan jag tala om o har e post kvar över min motor som jag nog aldtig får tillbaka :(