Behöver info om Formula MX o Formula Plus...

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Hej!!!
Jag skulle vilja veta så mycket som möjligt om Formula MX och Formula PLUS 91:ans mod... Så som pris,bra köp? bra skoter? Allt....

MVH / ROLLAN
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag tror...

...inte att det är något dåligt köp vilken av dem du än väljer (om priset är rätt!). Rotax motorerna håller bra och om de skulle fela, så är de "lättskruvade" med relativt billiga delar.
Däremot gillar jag inte Ski-doo från början av 90-talet, för de är så ända in i h-vette FULA! Men det är ju min åsikt.
Om jag minns rätt så hade de PRS. Det var väl kanske ingen höjdare, men inte alls värdelös.
 

Haeroin

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
92òr.

Hej hej.

Far min har en MX med nyare huven den ser ia.f vettig ut om man jämnför med den äldre huven vilket jag håller med den andra som har skrivit
ser inge vidare ut.
Men det är ju upp till dig.
Det är ju samma innehåll i dem förutom huven dåra istortsett.
Men om du får ett bra pris på en 90-91à så kan du ju alltid om du är missnöjd över looken köpa en nyare huv till den .
Men det är ju upp till dig.
Du blir nog nöjd över vilken som hellst av dem imed att ingen av dem går dåligt.


Hej då .

Mvh.

/Johan.


 

Formulaplus

Ny medlem
8 mar 2009
4
0
1
Arvidsjaur
Hej!
Jag har en Formula Plus -92 och tycker om skotern ;)
Här kommer mina åsikter om den:

Positivt:
Stabil, tack vare bredden mellan skidorna
Mycket att köra med
Pålitlig motor (Rotax)

Negativt:
Om man kör med org. matta och plastbelag så är det inte någon större hit utanför leden då den gärna vill gräva ner sig då den väger sina kilon

Boggin, i varje fall på min årsm. håller inte för allt för tuff körning. Spricker.

Tung, vilket knappast underlättar när den grävt ner sig.