Behöver hjälp med min x-rs 800

Thrane

Medlem
26 dec 2009
36
0
1
byske
Hej. jag har köpt en ski-doo rev X-Rs, när jag hade fått hem den och skulle ut och testa den så gick den ju bra och allt men när jag ska stanna så har den jätte höj tomgång och jag måste choka ner den om jag vill sänka den vet nån vad det kan vara? sen när det kom mycke snö och vi var ett par kompisar ute och körde då kände jag att den vill inte resa eller nåt den värkar jätte slö och den varvade inget så då provade jag sätta i lättare viktpinnar dom med hål i och jag fick upp varven mer innan hade jag stält variatorn på 6 och den varvade typ max 7500 och nu varvar den max 8250 och variatorn är stäld på 2 vaj har hört att power teck motorerna inte får varva men än max 8500? är det sant? men jag är ändå inte nöjd den är ändå slö och jag får aldrig upp den riktigt på rullen. och jag har drevat ner den 2 kugg räcker det? eller ska jag dreva ner den ännumer kom med tips om vad jag kan göra för att den ska bli rapare osv kan det vara en ide att pröva sätta dit en 700 sekundär? Mvh simon thrane. tack för tips och svar.:)
 
4

426H

Finns massa trådar om tomgången. Dom är snålt ställda på låg och mellan. Gå upp en storlek på lågfarten plus ev schimsa upp nålen så slipper du tomgångsproblemen. Om tomgången stiger av sig själv efter att du chokat ner den så drar den troligtvis tjuvluft. Insugningsgummina eller packboxen på variatorsidan är vanligaste ställena.

Att den kändes slö kan bero på att den backat tändningen, vad körde du på för soppa? Min erfarenhet är att det krävs fräsch 98 eller helst v-power (99 oktan) för att hålla den på högsta tändkurvan. Annars försvinner lätt 15 hk.
 

Thrane

Medlem
26 dec 2009
36
0
1
byske
okej jag ska testa höja nålen och munstucken vet du vad orginal är? men jag tror inte att det är pack boxen vid primeren för den ser då hel ut men ska kolla upp det tacj för tipsen :) Mvh Simon:)