Behöver hjälp med en skoterdel, Edge -01

Gundeman

Aktiv medlem
30 jan 2008
88
0
6
46
Tväråfors, Byske
Sv: Behöver hjälp med en skoterdel.

Gissar att de e aluminium med stålaxel, blir lite svårsvetsat :) Alternativt att du plockar isär det och drar ett kilspår på varje sida av axeln. Blir inte lika starkt som spline, men de kan funka om de inte alltför stora belastningar. Är det är, eller går lika bra med, stål går det ju alltid be nån verkstad skära/fräsa en ny åt dig. PM´a mig om det praktskiter sig, kanske det går att lösa på nåt sätt :)
 

deji

Välkänd medlem
Sv: Behöver hjälp med en skoterdel.

Gissar att de e aluminium med stålaxel, blir lite svårsvetsat :) Alternativt att du plockar isär det och drar ett kilspår på varje sida av axeln. Blir inte lika starkt som spline, men de kan funka om de inte alltför stora belastningar. Är det är, eller går lika bra med, stål går det ju alltid be nån verkstad skära/fräsa en ny åt dig. PM´a mig om det praktskiter sig, kanske det går att lösa på nåt sätt :)
Jo det är aluminium, men iden men kilspår var inte så tokig faktiskt! kanske blir till att testa det om det inte dyker upp nån begagnad snart! tack för hjälpen!
 

Gundeman

Aktiv medlem
30 jan 2008
88
0
6
46
Tväråfors, Byske
Worst case scenario är att det faktiskt går att skära splines, ta med dig biten och hör med nån på Erlandsson´s om dom kan skära en i alu åt dig, dom har fina vattenskärmaskiner :) Blir garanterat billigare än att köpa en ny boggie ;)
Och i så fall är det lättare att övertala dom om du har möjlighet att göra en CAD ritning av den. (Underlättar kraftigt) :)

Edit: Får du inte till de på nåt sätt kan du PM´a mig
 

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Jag har en edgeboggie som skenorna är kassa på, du får köpa baksvingen för 500kr.